הצעת סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה על הטיפול במגזר החרדי - נפלה במליאה

ברוב של 38 שהתנגדו ועם נטישת חברי הכנסת החרדים הצעתו של חבר הכנסת סמוטריץ' נפלה. סמוטריץ' החל במתקפת סרטונים בחשבון הטוויטר שלו המראים יחס מתנכר של הממשלה כנגד חרדים. סמוטריץ' עקץ: "גפני צודק. אין שום סיבה בעולם להקים וועדת חקירה פרלמנטרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 15:03 א באב התשפ

הצעת סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה על הטיפול במגזר החרדי - נפלה במליאה
בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', להקמת ועדת חקירה פרלמטרית לבדיקת האכיפה הבררנית והאפליה כנגד המגזר החרדי במשבר הקורונה, נפלה בהצבעה בכנסת. ההצעה נפלה כש-38 חברי כנסת התנגדו, לעומת רק 8 הצביעו בעד. מספר דקות לפני ההצבעה חברי הכנסת שנכחו במליאה נטשו אותה, כדי לתמוך בהצעה סמוטריץ' מחד אך לא להצביע נגד הצעה שכזו.

סמוטריץ' בתגובה לתוצאות: "אז הח"כים החרדים שיתפו שוב פעולה עם יאיר לפיד והפילו את הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האפליה נגד הציבור החרדי. לפיד ברח (למרות שתכנן קודם לכן להצביע בעד) כי תקפתי בנאומי את החוק שפוגע בקדושת המשפחה, והחרדים פשוט כי לא אכפת להם מאפלית הציבור שלהם".

מוקדם יותר החל קרב בין סמוטריץ' וגפני ברשתות החברתיות בו הם מתייחסים מי אכן דואג לציבור החרדי. גפני שלח סרטון בו הוא פונה אל סמוטריץ' ומוחה על כך שהוא מחליט לעזור מהאופוזיציה במקום לקחת אחריות ולפעול מהקואליציה: "בצלאל, אנחנו במשבר, ואני בניגוד אליך עסוק לצלוח אותו, אין לי זמן לספינים ולהטרלות של חבר יקר שנשאר באופוזיציה. אני מבין אותך ואת התצורך שלך לעשות זאת. רק לפני שבועיים אני וחבריי תמכנו בך בהצעה להקמת ועדת חקירה לבדיקת ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון", אמר ח"כ גפני.

עוד הוסיף, "עכשיו אתה מבקש הקמת ועדת חקירה על אכיפה בררנית נגד מגזר החרדי, אני כל היום עוסק בזה, נפגש עם ראש הממשלה, עם השר לביטחון הפנים, ואנשי המל"ל, אנשי משרד הבריאות , כדי לתקן את המצב. אבל ההבדל הוא שאנחנו בעבודה ללא הפסקה ואתה כרגע, לצערי, בהפסקת פרסומות. אנחנו נצביע נגד ההטרלה השבועית ואני במתח מה תהיה המתיחה הבאה שלך".

בתגובה לדברי גפני החל סמוטריץ' בשורת תיעודים של אלימות משטרתית כנגד האוכלוסיה החרדית, תוך דגש שהוא מתייחס למילים "הפסקת פרסומות" של גפני. "גפני צודק. אין שום סיבה בעולם להקים וועדת חקירה פרלמנטרית על הפסקת פרסומות שולית כזו... נו באמת...".