סוף הסיפור? שמה של שכונת 'הר נוף' בירושלים לא ישונה

אחרי דחיות רבות בשל התנגדות התושבים, הצעתו של ראש העיר משה ליאון, לשינוי שמה של שכונת הר נוף בירושלים ל'נאות יוסף', לא תעלה לסדר היום בוועדת השמות העירונית. ברקוביץ': "הישג לתושבים, שמנעו מליאון ומהפוליטיקאים קומבינה על הראש שלהם בניגוד לרצונם ולמורשת השכונתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 12:45 א באב התשפ

סוף הסיפור? שמה של שכונת 'הר נוף' בירושלים לא ישונה
ברקוביץ וליאון., צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

שמה של שכונת הר נוף לא ישונה, כך עולה מסדר היום של וועדת השמות בעיריית ירושלים. יו"ר האופוזיציה במועצת העיר ירושלים, עופר ברקוביץ', הגיב להחלטה: "הפארסה של שינוי שמה של שכונת הר נוף יורדת מהפרק. זהו הישג לתושבים, שמנעו מליאון ומהפוליטיקאים קומבינה על הראש שלהם בניגוד לרצונם ולמורשת השכונתית".

"אני גאה שתמכנו במאבק הזה. אנחנו משרתים ומייצגים גם את הציבור החרדי. נפעל להנצחתו של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל בצורה ראויה ובהסכמה רחבה", הוסיף ברקוביץ'.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודיע לפני כשמונה חודשים על שינוי שמה של שכונת הר נוף לשכונת 'נאות יוסף' על שמם של שני המנהיגים הרוחניים הבולטים שפעלו בירושלים בעשורים האחרונים: מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומרן הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל.

בעקבות ההחלטה התפתחה במהרה התנגדות עזה למהלך בקרב תושבי השכונה. הכעס, נבע בעיקר מהדרך שבה גילו את הרעיון להחליף את השם. בעקבות גל התנגדויות התושבים, פרסמה עיריית ירושלים הודעה: ״ההחלטה התקבלה לאחר דיונים ארוכים ובשיתוף נציגי ציבור מהשכונה. גם לאחר פרסום כוונת ראש העיר לשנות את שם השכונה, והגיעו תגובות חיוביות רבות מתושבי השכונה. בכל מקרה לאחר דיון בוועדת השמות, יינתן פרק זמן לתושבים להביע את דעתם שתישמע בקשב ותילקח בחשבון״.

הדיון בעניין נדחה מספר פעמים בשל ההסתייגויות הרבות שהוגשו, וכאמור נדחה כעת באופן סופי.