היסטוריה | אחרי 76 שנה הסתיים הליך רישום קרקעות בגוש עציון

היסטוריה בגוש עציון: הסתיים הליך הרישום ל-525 דונם. ראש המועצה שלמה נאמן: "חלק מהמאבק ארוך השנים שלנו להחלת הריבונות. שמחים אך מצפים להחלת ריבונות מלאה" יו"ר קק"ל: "ערך היסטורי וציוני" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 17:00 כט בתמוז התשפ

היסטוריה | אחרי 76 שנה הסתיים הליך רישום קרקעות בגוש עציון
גוש עציון, צילום: יוחאי כהן

במועצה האזורית גוש עציון רושמים היום (ג') ציון דרך היסטורי: אחרי 76 שנים הסתיים היום הליך רישום הקרקע שהחל עוד לפני הקמת המדינה. בגוש עציון אומרים כי "אחרי 76 שנים הגיע לסיומו הליך ארוך של רישום קרקע, ע"ש חברת הימנותא, שנרכשה כבר לפני 76 שנים על ידי קק"ל. זהו יום  היסטורי וחשוב לגוש עציון" 

הסיפור החל כאשר הקרן הקיימת רכשה לפני כשבעה עשורים 526 דונם של קרקעות באזור ראש צורים. לפני כ-20 שנה החל הליך משפטי של רישום הקרקע. אלא שבמרוצת השנים עתרו מספר פלסטינים לבית המשפט וטענו כי הבעלות על קרקע שייכת להם. 

הערכאות השונות של בית המשפט דחו את טענות העותרים וקבעו  לפני כשנתיים כי הקרקע שייכת לקק"ל. והיום כאמור, סיימה הוועדה לתיקון שטח וגבולות בלשכת רישום המקרקעין לרשום את החלקה במלואה.

החלקות שנרשמו

החלקות שנרשמוצילום: יוחאי כהן

יו"ר קק"ל דני עטר אמר כי ״להשלמת המהלך יש גם ערך היסטורי וציוני חשוב וגם משמעות מעשית שתאפשר לקיבוץ להתחיל בבנייה חדשה של מאות יחידות דיור. קק״ל מוכיחה פעם אחר פעם כי היא לא רק ארגון ותיק בעל זכויות היסטוריות רבות אלא שהותק, הידע הארגוני שנצבר בה לאורך השנים ובראש ובראשונה הנחישות שמאפיינת את קק״ל מאפשרת לנו להשלים בהצלחה משימות חשובות לחיזוק עם ישראל ומדינת ישראל״.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי מדובר בהשלמת פרק של מאבק נחוש על אדמות הלאום שנמצאות בגזרת גוש עציון. "כעת אנחנו יכולים להודות לכל העוסקים במלאכה ובראשם לאנשי קק"ל  וליו"ר דני עטר, אלכס חפץ מנכ"ל הימנותא ועובד ארד מהימנותא, למנהל האזרחי, משרד הביטחון ולקיבוץ ראש צורים על הנחישות לקדם את הסדרת הקרקע גוש עציון הגדול והיפה שלנו התרחב כעת גם על הנייר הרשמי, דבר שמאפשר לנו לתכנן את הרחבת הישובים ומוסדות החינוך, זו בהחלט חלק ממפת הריבונות שאנחנו נאבקים עליה, כאן בגוש עציון וביהודה ושומרון בכלל"