הלידה הראשונה בתפקיד : חובש מד"א יילד את אשתו באמצע המשמרת

החובש אבי עברי החל לעבוד במד"א לפני כחודש. לפני כשבוע, כרעה אשתו ללדת כשהיה במשמרת. בתזמון מושלם - הגיע אבי בזמן וליילד את ביתו השישית. הייתה זו הלידה הראשונה שביצע אבי במסגרת תפקידו בארגון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 15:43 כט בתמוז התשפ

הלידה הראשונה בתפקיד : חובש מד"א יילד את אשתו באמצע המשמרת
היולדת וצוות מד"א, צילום: דוברות מד"א

בצהרי שבת לפני כשבוע, כשאבי עברי, תושב שדמות מחולה, יצא למשמרת כחובש מד"א במרחב גלבוע - הוא לא תיאר לעצמו כשמשמרת שלו תסתיים בלידה של ביתו השישית. באמצע המשמרת, צלצלה אל אבי אשתו רעות, הקורעת ללדת וביקשה ממנו להזמין אמבולנס.
 
אבי צלצל מיד למד"א על מנת להזניק את צוות האמבולנס הקרוב לביתם ולמוקם נקראו חובש בכיר מתנדב במד"א מתי כרמי ואורית אוחנה, פאראמדיקית מתנדבת במד"א וידידת המשפחה. הצוות הגיע אל ביתה של רעות ולאחר בדיקות ראשוניות, החלו לפנותה לכיוון בית החולים, כשבאותו הזמן אבי פועל בקדחתנות על מנת למצוא מחליף למשמרת כדי להגיע בזמן ללידה ולחבור לאשתו ההרה ללדת.
 
לאחר מספר דקות, עזב אבי את המשמרת בזכות מחליף שמצא - ומיהר לכיוון בית החולים, כשבמהלך הדרך הוא מתעדכן בכל רגע באמצעות אורית הפאראמדיקית, שבינתיים המשיכה להעניק טיפול רפואי לרעות. רגעים ספורים לפני ההגעה לבית החולים, החלה הלידה להגיע לשלביה המכריעים והאמבולנס נאלץ לעצור בצד הדרך. רגע לאחר מכן, הלידה החלה וראש התינוקת החל לצאת. בדיוק באותה העת – הגיע אבי וקפץ פנימה לאמבולנס, בתזמון מושלם כדי ליילד את אשתו.
 
על הרגעים הדרמטיים, סיפרה אורית אוחנה, פאראמדיקית מד"א במרחב גלבוע: "בתקופה האחרונה, אבי דיבר הרבה על כך שהוא מפחד לפספס את הלידה, בגלל המשמרות. באותו הערב הוא צלצל אליי ואמר לי שזה קורה ושארוץ אליה הביתה. היינו איתו בקשר במהלך כל הנסיעה, רצינו שהוא יהיה שותף לתהליך ולשמחתנו הוא הגיע בתזמון מדהים ופשוט קפץ לאמבולנס כשהראש החל לצאת".

עוד אמרה, "הוא תפקד באותו הרגע כחובש וכבעל – שמצד אחד דואג להיבטים הרפואיים ומהצד השני מחזק ומחבק. הוא התרגש מאוד וכולנו שמחנו שאבי היה זה שיילד את אשתו ושהוא הספיק להגיע בזמן".
 
על התזמון, הלחץ והסוף השמח, סיפר האב הנרגש: "כבר שבועיים שאני נמצא בכוננות לידה ומנסה לחשב את המשמרות ונמצא תמיד בקשב לפלאפון. השבוע זה קרה, ומיד דיברתי עם מוקד מד"א ועם אורית כדי לסייע לאשתי. הצלחתי במהירות למצוא מחליף בעבודה ונסעתי לבית החולים, בכוונה להגיע עוד לפני הלידה".

"לשמחתי, הגעתי בדיוק כשהילדה החלה לצאת, וביצעתי למעשה את הלידה הראשונה שלי בארגון – כשהיולדת היא אשתי. זה היה מלחיץ ומרגש יחד – גם כי זו לידה ראשונה ומבחינה רפואית רציתי לוודא שהכל פועל כנדרש, וגם כי מדובר בילדה שלי."

עוד הוסיף, "רגשות מעורבים. חוויתי את האירוע בצורה יוצאת דופן – גם כחובש וגם כאבא. אורית הצליחה לדאוג לי ולאשתי ולנהל את האירוע בצורה מוצלחת מאוד. מהיום שאשתי נכנסה להריון, צחקנו בנינו והעלנו את האפשרות שאני בדיוק אהיה במשמרת. כשנכנסו לחדר היולדות בבית החולים, והייתי במדי מד"א – האחיות לא הבינו למה אני נכנס יחד עם היולדת לחדר. לקח להן זמן להבין שאני גם האבא ועם החובש המיילד".