סגן קצין רפואה ראשי: "צה"ל מקים מתקן נוסף לחיילים חולי קורונה"

אלוף משנה נועם פינק השתתף בדיון הוועדה לביקורת המדינה שם התייחס על התמודדות צה"ל עם נגיף הקורונה. "ביום חמישי נפתח מתקן נוסף באולגה בגלל העלייה בתחלואה. בנוסף הסבנו מעבדה לזיהוי חללים למעבדה לבדיקות נגיף הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 13:18 כט בתמוז התשפ

סגן קצין רפואה ראשי: "צה"ל מקים מתקן נוסף לחיילים חולי קורונה"
חיילי חיל הרפואה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה הבוקר (ג') לדון על התמודדות הצבא מול נגיף הקורונה. אלוף משנה נועם פינק, סגן קצין רפואה ראשי, אמר בדיון הוועדה בראשות ח"כ עפר שלח: "יש בצה"ל כיום 845 חולי קורונה פעילים. כמעט כולם במצב קל. רוב החיילים נמצאים במתקן באשקלון שהוא כפר מחלימים שמפוקד ע"י חיל הרפואה".

פינק עדכן כי הצבא עומד להקים מתקן נוסף לטובת החיילים שנדבקו בנגיף: "ביום חמישי נפתח מתקן נוסף באולגה בגלל העלייה בתחלואה. יש חולים מאומתים שאושר להם להיות באשפוז ביתי – רק איפה שהיכולות מאפשרת להיות באשפוז ביתי". פינק העלה את כמות הנדבקים בצבא: "אחד לשבעה חיילים שמאושפזים אצלנו, יש בבית חיילים חולי קורונה לאחר שקיבלו אישורים פרטניים. הסבנו מעבדה לזיהוי חללים למעבדה לבדיקות נגיף הקורונה. המעבדה קיבלה אישור ממשרד הבריאות".

עוד אמר: "המדיניות של הרמטכ"ל כעת היא יציאה ביחידות סגורות אחת ל25 יום, אך על הפרק גם ללכת לעוצר מלא בצה"ל. בשלושת השבועות האחרונים ראינו קפיצה גדולה בכמות החיילים החדשים. בגל הראשון היה כמה עשרות בשבוע ועכשיו עלינו למאות בגל השני".

ח"כ עפר שלח, יו"ר הועדה לביקורת המדינה סיכם את הדיון: ״בצה"ל יש אוכלוסיה מאוד יחודית בחלוקת הגילאים ויכולת השליטה עליה. העובדה שיש עליה כזאת משמעותית במקביל לעליה באוכלוסיה הכללית, לא משמחת. היה ניתן לחשוב שהנתונים הבסיסיים יהיו יותר טובים ויכולת השליטה תהיה טובה יותר, אבל המצב הכללי נראה בשליטה״.

מוקדם יותר היום נודע כי בקורס הרבנים הצבאיים, המתקיים בבה"ד 1, ייכנסו לבידוד לאחר ששניים מהקורס נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. שני חניכי הקורס דיווחו במהלך חופשתם כי הם חשים ברע ולאחר בדיקה נמצאו חיוביים לנגיף. בעקבות כך הוחלט לשלוח את יתר חניכי הקורס לבידוד ביתי.