שני צוערים בקורס רבנים צבאיים התגלו חיוביים לנגיף הקורונה

כל חניכי קורס רבנים צבאיים בבה"ד 1 נשלחו לבידוד לאחר ששניים מבין החניכים נמצאו חיוביים לנגיף. השניים מצטרפים ל-839 חיילי הסדיר שנמצאו חיוביים לנגיף בכלל צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 09:07 כט בתמוז התשפ

שני צוערים בקורס רבנים צבאיים התגלו חיוביים לנגיף הקורונה
תמונת ארכיון בה"ד 1, צילום: דובר צה"ל

קורס הרבנים הצבאיים, המתקיים בבה"ד 1, ייכנסו לבידוד לאחר ששניים מהקורס נמנצאו חיוביים לנגיף הקורונה. שני חניכי הקורס דיווחו במהלך חופשתם כי הם חשים ברע ולאחר בדיקה נמצאו חיוביים לנגיף. בעקבות כך הוחלט לשלוח את יתר חניכי הקורס לבידוד ביתי.

בצה"ל החליטו כי  שאר החניכים ממשיכים את הכשרתם במתקן נפרד תוך שמירה על כללי זהירות מחמירים. הסיבה כי יתר הבסיס ימשיך לפעול נובע מהסיבה כי שני החניכים נדבקו בנגיף בזמן שהותם בבית ולא הגיעו לבסיס לאחר שנודע כי נדבקו בנגיף. השניים כאמור הם חניכים בקורס קציני רבנים שהינו קורס קצינים לרבנים צבאיים במילואים שעתידים להיות קציני רבנות במילואים. 

מדובר צה"ל נמסר: "שני רבנים צבאיים שחשו ברע במהלך חופשה בביתם נבדקו ונמצאו חיובים לנגיף הקורונה. יש לציין כי שניהם לא שהו בבסיס מרגע הופעת התסמינים. כלל החניכים במחלקה נשלחו לבידוד ביתי. שאר החניכים ממשיכים את הכשרתם במתקן נפרד תוך שמירה על כללי זהירות מחמירים".

צה"ל דיווח אמש (ב') את מפת התחלואה בצבא כאשר 839 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה. כולם במצב קל. 8,125 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.  הרמטכ"ל החליט הבוקר שלא להחמיר את ההנחיות ולא להטיל עוצר יציאות כללי בכל יחידות הצבא.