על אף הקורונה: מבחני הרבנות מתקיימים בהתאם להנחיות משרד הבריאות

היום החלו בחינות ההסמכה של הרבנות הראשית, במתווה מיוחד המאפשר שמירה הדוקה על הנחיות המשרד. מנכ"ל הרבנות: "שמח שבסופו של דבר אכן הצלחנו לקיים את המבחנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 20:43 כח בתמוז התשפ

על אף הקורונה: מבחני הרבנות מתקיימים בהתאם להנחיות משרד הבריאות
צילום: הרבנות הראשית

לאחר שמחזור הבחינות הקודם של הרבנות הראשית בוטל בעקבות הוראות משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה, היום (ב'), החלו להתקיים בחינות ההסמכה במתווה מיוחד שיאפשר שמירה הדוקה על הנחיות משרד הבריאות למניעת הדבקה. המבחנים נערכים במתחמים "בית הארחה" ו"נתיב מאיר" בשכונת בית וגן בירושלים, כאשר כלל הנבחנים נדרשים למלא הצהרת בריאות ולמדוד חום לפני יציאתם מהבית.

בנוסף לכך, בכניסה למתחם הבחינות, הוקמו מספר עמדות רישום על מנת למנוע התקהלות מיותרת בכניסה למתחם, לאחר מדידת חום והצהרת בריאות, הנבחנים נכנסים למתחם דרך "שרוול" סטרילי אליו ניתן להיכנס רק עם מסיכה ורק לאחר שנבדקו. הנבחנים נדרשים  להישאר עם מסיכה במשך כל המבחן, חדרי הבחינות חולקו כך שבכל כיתה מס האברכים הנבחנים מוגבל בהתאם להוראת משרד הבריאות, לצורך כך שכרה הרבנות מבנה כיתות נוסף לקיום הבחינות.

צילום: הרבנות הראשית

קיום הבחינות מתאפשר לאחר מאבקים ומאמצים רבים של כלל הגורמים, בראשם הרב הראשי יצחק יוסף, שר הפנים אריה דרעי, שר הדתות הרב יעקב אביטן, מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן וצוות מחלקת הבחינות ברבנות הראשית.

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן ביקר היום בקפסולות הבחינות המיוחדות ואמר לנבחנים: "אני רוצה להודות בהזדמנות זו למרן הראש"ל הגר"י יוסף, לשר הפנים הרב אריה דרעי, למנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן ולמנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס על המאמצים הרבים שעשו בנושא לקיום הבחינות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ".

מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן, מסר היום: "בהוראת מרן הראש"ל והשר פעלנו מול כלל הגופים, על מנת לקיים את הבחינות תחת כלל הגבלות משרד הבריאות. שמח שבסופו של דבר אכן הצלחנו לקיים את המבחנים למרות כל הקשיים שהיו כרוכים בכך, כל זה לטובת הנבחנים הרבים שעמלו ולמדו לקראת המבחנים". 

בנוסף, בעקבות סיכום בין הרב יוסף לשר דרעי, ברבנות הראשית פועלים על מנת לקיים מועד בחינות נוסף על מנת שלא ליצור עומס על המערכות. כמו כן, מנכ"ל הרבנות הודיע בהוראת שעה מיוחדת כי נבחנים שנרשמו לבחינות ושלא יוכלו להגיע למבחן עקב הצורך להישאר בבידוד או מחלה, אגרת הבחינות תוחזר להם במלואה. בנוסף לאלה, הוקם מוקד טלפוני מיוחד הפועל בשעות הבוקר בימי הבחינה במטרה לאפשר לנבחנים לבצע בירורים מקדימים בטרם הגעתם למתחם הבחינות.