נכון לעכשיו - בתי הספר של החופש הגדול יישארו פתוחים

ראש הממשלה קיים התייעצות עם שרים בכירים, ראש המל"ל וגורמי חינוך, והוחלט שכרגע לא ייסגרו בתי הספר של החופש הגדול, וביום חמישי תתקיים הערכת מצב נוספת. ראש הממשלה: "נערכים לפתיחה בטוחה של בתי הספר בשנת הלימודים הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 13:24 כח בתמוז התשפ

נכון לעכשיו - בתי הספר של החופש הגדול יישארו פתוחים
בתי הספר של החופש הגדול. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ב') דיון על מתווה פעילות מערכת החינוך, בו השתתפו שר הביטחון גנץ, שר החינוך גלנט, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש המועצה האזורית מרחבים וגורמים נוספים.

סגירת מערכת החינוך עדיין בסימן שאלה

בדיון הוחלט כי בשלב זה לא ייסגרו "בתי הספר של החופש הגדול". הערכת מצב נוספת תתקיים ביום בחמישי הקרוב בה ידונו בכל האפשרויות שעל הפרק. כזכור, הממשלה הסמיכה את ראש הממשלה ואת שר הביטחון לקבל החלטות בנושא מערכת החינוך.


(נתניהו בישיבת הממשלה, אמש)

יש לציין כי בתי הספר של החופש הגדול צפויים להסתיים ב-6 באוגוסט, שבוע אחרי תשעה באב. בממשלה דנים בשבועות האחרונים באפשרות לסגור את התכנית, בשל העלייה במספר הנדבקים הכולל במדינה. הוצגו גם אפשרויות נוספות כמו מעבר ללימודים ב"קפסולות", ובכיתות קטנות.

מאוחר יותר היום התייחס נתניהו בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו ואמר כי השבוע בתי הספר יפתחו כרגיל וכי נערכים לפתיחה בטוחה של בתי הספר בשנת הלימודים.