נעצר חשוד שאיים לפגוע בראש הממשלה

המשטרה עצרה חשוד בן 23 תושב נתניה לאחר ששלח הודעות איומים לשר צחי הנגבי בהם כתב כי ייפגע בו בנתניהו ובחברי כנסת נוספים. השר דרעי שלח מכתב לראש השב"כ בעקבות האיומים: יש למנוע מקרה נוסף כמו יצחק רבין

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 11:22 כח בתמוז התשפ

נעצר חשוד שאיים לפגוע בראש הממשלה
צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה אתמול (א') חשוד תושב נתניה, בן 23, לאחר ששלח ביישומון להעברת מסרים הודעה לשר צחי הנגבי  העולה כדי איומים לפגוע בו ובכל חברי הכנסת. בחקירתו הוסיף ואיים על הנגבי, חברי הכנסת וראש הממשלה. בעקבות התבטאויותיו נחקר באזהרה ובסיום חקירתו נעצר. תיק החקירה בעניינו של החשוד הועבר לעיון חטיבת התביעות ולפני זמן קצר הגישה נגדו התביעה המשטרתית כתב אישום בבית משפט השלום בראשון לציון.

בעקבות האיומים פורסם בישראל היום כי השר אריה דרעי שלח מכתב לראש השב"כ נדב ארגמן: "אנו עדים להסתה מסוכנת וחסרת גבולות הקוראת לרצח ראש הממשלה ולפגיעה בבני משפחתו. כמי שהיה חבר בממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל, איני יכול לעמוד מנגד מול המראות הקשים של ההסתה והקריאות לפגיעה פיסית בראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו. לא נוכל לומר שוב, ידינו לא שפכו את הדם הזה. אני מודע למאמצים הגדולים שלך ושל השב"כ להגן על ראש הממשלה ובני משפחתו, אך מחובתי הציבורית להזהיר מפני העלול להתרחש ולעשות הכל כדי שיינקטו צעדים שימנעו חלילה אסון שכזה. החברה הישראלית תתקשה לעמוד שוב מול אירוע כזה".

ראש השב"כ, לשעבר, יעקב פרי, התייחס גם הוא לאיומים ואמר בראיון לרדיו 103FM: "אנחנו בהחלט בתוכה של אווירה שיכולה לייצר מתוכה בודד או בודדים שיחשבו שרצח או חיסול של ראש ממשלה יכול להיטיב עם העם. אני לא הייתי רוצה להתייחס להשוואה. ערב הירצחו של רבין ז"ל ומשבר האמון הקשה שאנחנו חווים עכשיו שונים, שם ההסתה הייתה על רקע מדיני, ופה היא נוצרת על רקע תסכול זעם כעס בלבול חרדה, מצב בריאותי מאיים וכיוצ"ב, הרקע הוא שונה, אבל התוצאה היא באמת יכולה להיות תוצאה של רצח פוליטי. ולכן צריך להדק את האבטחה על ראש הממשלה ומשפחתו".

מואחר יותר היום נודע כי ביחידת הסייבר בלהב 433 הסתיימה חקירה שעניינה איומים העולים כדי פגיעה ביועץ המשפטי לממשלה על ידי תושב פתח תקווה בן 46. החשוד הגיע לפני מספר שבועות בסמוך לביתו של היועמ"ש כשהוא מאיים לשוב ולפגוע בו. בעקבות התבטאויותיו נחקר באזהרה. תיק החקירה בעניינו של החשוד הועבר לעיון חטיבת התביעות ולפני זמן קצר הוגש נגדו כתב אישום על ידי התביעה המשטרתית בבית משפט השלום בראשון לציון.