איראן: פיצוץ נוסף בתחנת כוח בעיר אספהאן

סוכנות הידיעות האיראנית "IRNA" דיווחה היום על פיצוץ נוסף במדינה, והפעם בעיר השלישית בגודלה במדינה, אספהאן. מחברת החשמל האזורית נמסר כי שעתיים לאחר הפיצוץ חזר השנאי לעבוד 

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/07/20 11:56 כז בתמוז התשפ

איראן: פיצוץ נוסף בתחנת כוח בעיר אספהאן
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סוכנות הידיעות האיראנית "IRNA" דיווחה היום (א') על פיצוץ נוסף במדינה, והפעם בעיר השלישית בגודלה במדינה, אספהאן. הפיצוץ התרחש בתחנת כוח בעיר ולא דווח על נפגעים. הפיצוץ התרחש בשעה 5:30 בבוקר. מחברת החשמל האזורית נמסר כי הגורם לפיצוץ הוא שחיקה של שנאי חשמל וכי הם שולטים במצב. לדברי החברה, לאחר שעתיים מרגע הפיצוץ כבר חזר השנאי לעבוד לאחר שתוקן. 

הפיצוץ הבוקר הגיע לאחר סדרה של פיצוצים ושרפות ברחבי איראן. על פי דיווחים, אתמול התפוצץ צינור נפט ראשי בדרום-מערב איראן, ושריפה גדולה פרצה במקום. בשבוע שעבר שבע ספינות עלו באש בעקבות שריפה שפרצה בנמל בעיר בושהר שבדרום המדינה. כלי התקשורת במדינה מדווחים כי לספינות נגרם נזק אך לא היו נפגעים.  

בתחילת החודש התרחש פיצוץ במבנה להעשרת אורניום בנתנז שבמרכז המדינה, פיצוץ שעל פי השלטונות גרם נזק רב למתקן לפיתוח צנטריפוגות מתקדמות. מעריכים כי הפיצוץ בנתנז נגרם ממתקפת סייבר או מפצצה של גורם חיצוני שהוטמנה במבנה. גורמים מודיעיניים במזרח התיכון דיווחו כי ישראל עמדה מאחורי הפיצוץ.