יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות מודה: "אי אפשר לדחות את צירוף אוניברסיטת אריאל עד אין קץ"

פרופ' רון רובין, שהתפטר בשבוע שעבר כמחאה על התנהלות השר אלקין, הודה בשיחה סגורה כי ההתפטרות הייתה תרגיל תקשורתי, וטען כי מינוי השר להשכלה גבוהה צפוי לפגוע באוניברסיטאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 10:04 כז בתמוז התשפ

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות מודה: "אי אפשר לדחות את צירוף אוניברסיטת אריאל עד אין קץ"
אוניברסיטת אריאל, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

אוניברסיטת אריאל תצורף לועד ראשי האוניברסיטאות? פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, שכיהן כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות עד להתפטרותו בשבוע שעבר, אמר בשיחה סגורה עם חברי סגל וסטודנטים ממספר מוסדות, כי "אנחנו לא יכולים, לדעתי, לעשות את זה עד אין קץ מבלי לגרום לניכור בקרב ציבור די גדול". הקלטת השיחה נחשפה הבוקר (א') ב'כאן חדשות'.

" width="100%">

פרופ' רובין רמז בשיחה כי מינויו של שר להשכלה גבוהה צפוי לצמצם את מרחב הפעולה של ראשי האוניברסיטאות, או במילים אחרות את החופש הפוליטי שלהם: "פתאום יש לנו בן אדם שקם בבוקר והדבר הראשון שהוא חושב עליו זה השכלה גבוהה. הדבר שאמור לקדם אותו זה היכולת שלו לעצב את ההשכלה הגבוהה על פי תפיסת עולמו ומעולם לא היה לנו דבר כזה", אמר.

בנוסף, הביע רובין צער על כך שהשתמש במילה 'קומיסר' לגבי השר אלקין, במכתב ההתפטרות שלו, ששלח לסגל האקדמי ולראשי האוניברסיטאות. עם זאת ציין כי אלקין הוא 'ריכוזי', אך טרם התבטא בנושאים הקשורים לחופש הביטוי, ובתקופתו של נפתלי בנט כשר החינוך המצב היה גרוע יותר, לדבריו.

כמו כן אמר רובין בשיחה הסגורה כי התפטרותו, שהגיעה במחאה על התנהלותו של השר אלקין מול ראשי ההשכלה הגבוהה, הייתה מהלך תקשורתי שנועד למשוך תשומת לב בלבד.

בתגובה לדברים אמר השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, כי "אם זאת הבעיה אפשר וכדי להגיד את זה ביושר, ולא להצית את 'אש המרד', כפי שכתב פרופסור רובין במכתבו. המערכת הזאת הייתה רגילה לפקח על עצמה ולנהל את עצמה, ועצם העובדה שיש פה שר - יש כאלה שזה לא מצא חן ביניהם. אני האחרון שיפגע בחופש הביטוי באקדמיה. אני שם את הצרכים של הסטודנטים קדימה, ועל זה ראשי האוניבסיטאות זועמים. אביא לות"ת מועמד מאוניבסיטאת אריאל ולא אוותר".