שביתת העובדים הסוציאליים נמשכת: "באוצר לא רוצים לסיים את השביתה"

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים טוענת כי במשרד האוצר מזלזלים במאבקם, ושלחו לדיון המו"מ פקידים מדרג נמוך ונטולי סמכות. האוצר: "נציגות העובדים החליטה לדחות את ההסכם שהצגנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 09:26 כז בתמוז התשפ

שביתת העובדים הסוציאליים נמשכת: "באוצר לא רוצים לסיים את השביתה"
הפגנת העובדים הסוציאליים בשבוע שעבר, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מתי העובדים הסוציאליים ישובו לעבודה? שביתת העובדים הסוציאליים סוגרת שבועיים, ופתרון לסיום המשבר לא נראה באופק. המחאה לא זוכה להדים תקשורתיים רציניים, בעיקר בשל העובדה שמי שנפגע מהמשבר הן בעיקר השכבות החלשות באוכלוסייה, ועל פי יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, במשרד האוצר לא ממהרים לספק פתרונות. בשעה 11:00 היום (א') תחל פגישת המשא ומתן בין נציגי העובדים ובין פקידי אגף השכר במשרד האוצר.

בראיון הבוקר בגלי צה"ל תקפה חרמוני את משרד האוצר, וטענה כי פקידיו לא מוכנים להשקיע מאמץ כדי לסיים את השביתה. היא הסבירה מדוע דחו באיגוד את ההסכם שהוצג להם, ואמרה כי העובדים הסוציאליים דורשים פתרונות לטווח הארוך: "במשרד האוצר כנראה לא רוצים לסיים את השביתה הזו. הדיונים לא במקום טוב, אחרי שגיליתי שהפגישה שנקבעה היום היא עם דרג נמוך שלא יוכל לקבל החלטות".

דיון בוועדת הכספים על שביתת העובדים הסוציאלייםצילום: ערוץ כנסת

חרמוני התייחסה לעובדה כי הילדה בת ה-12 שנפגעה מינית בחופי הכנרת בשבוע שעבר לא קיבלה טיפול נאות, והטילה את האשמה על משרד האוצר: "יש אשם אחד בזה שהילדה בת ה-12 בכנרת לא טופלה - משרד האוצר שהחליט לחרב את שירותי הרווחה".

על ההסכם שהוצג לעובדים הסוציאליים, שלא כולל הסכמי שכר, טענה חרמוני כי "איך אפשר להגיע לפתרונות בתחום המוגנות של העובדים עד יוני 2021? מה יהיה אחר כך? צריך לשבת ולהפוך את ההצעה להגיונית, אבל יש דרג של פקידות שלא מוכן להשקיע מאמץ".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לדבריה של יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "במסגרת המו"מ גובש הסכם שכולל מימון של נושא המוגנות ומתן מענקים בגובה אלפי שקלים לכל עו"ס עד ליוני 2021 וזאת כביטוי לחובת המדינה להגן על העובדים. לצערנו, נציגות העובדים החליטה לדחות את ההסכם בשל רצונה לנהל מו"מ על הסכמי השכר הקבועים, דבר שאינו אפשרי בתקופה זו".

העובדות הסוציאליות חוסמות כביש ברמת גןצילום: מטה המאבק