אלימות בהפגנות נגד נתניהו והממשלה. בירושלים הונף דגל אש"ף

אלפים הגיעו הערב לפארק צ'ארלס קלור בת"א ולרחוב בלפור מול מעון ראש הממשלה בירושלים, כדי למחות על התנהלות הממשלה במאבק בקורונה. במהלך ההפגנה התיזו מפגינים גז פלפל על מפקד תחנת תל אביב צפון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/07/20 22:09 כו בתמוז התשפ

אלימות בהפגנות נגד נתניהו והממשלה. בירושלים הונף דגל אש"ף
ירושלים, הערב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מוצ"ש של הפגנות. כמו בשבוע שעבר, גם במוצאי השבת הזו אלפים מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל. אלפים מוחים במחאת העצמאיים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ומאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בתל אביב, עשרות מפגינים שיצאו ממתחם המחאה צעדו לאורך רחובות בתל אביב וחסמו מספר צירים. בירושלים, נעצרו שני מפגינים שהפרו את הסדר, אחד מהעצורים נצפה כשהוא מניף דגל אש"ף.

ירושלים, הערב

ירושלים, הערבצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המפגינים מוחים על התנהלות הממשלה, על קבלת ההחלטות שלה ועל המשבר הכלכלי אליו הגיעו. למחאה בתל אביב הגיעו מספר אומנים ביניהם תיסלם, רמי קליינשטיין, מירי מסיקה וחמי רודנר. הזמר מוקי, כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו: "עליתי לפני שעה קלה לקבלת שבת בבלפור במטרה להביע סולידריות עם מחאה עממית רחבה שעיקרה התמודדות שלנו כחברה וכעם עם שחיתות שלטונית. באתי לתמוך בנו, אנחנו שכורעים תחת נטל כלכלי חסר תקדים. נתקלתי במפגן של שנאה שמכוון באופן אישי אך ורק אל מול ראש הממשלה ובני משפחתו. לא זו דרכי ולכן הלכתי.

https://www.facebook.com/mookiofficial/posts/10158457523682248 

איגוד המסעדות קרא אתמול לציבור להגיע ולתמוך במאבקם: "אירועי השעות האחרונות מדגישים את הצורך בהמשך הזעקה שלנו כנגד התנהלות הממשלה. אנחנו קוראים לכל ציבור המסעדנים, העובדים והלקוחות להגיע מחר ולהשמיע את זעקת העם".

רופאה קראה למפגינים להגיע ללא טלפונים כדי שלא יאותרו על ידי שב"כ

ממשטרת ישראל נמסר: "לצד מימוש זכות המחאה, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה והכל תוך מיזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים. המשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי לאפשר את המחאה ולאפשר לכל המשתתפים להביע את כאבם ולהשמיע את קולם. בד בבד, המשטרה לא תאפשר מצב של התפרעות, פגיעה בשוטרים, פגיעה ברכוש ואנרכיה משולחת רסן".

צפו בהפרות הסדר מתל אביב: