מסתמן: סגר בסופי שבוע, בתי הספר של החופש הגדול יסגרו

במסגרת המאבק בהמשך התפשטות נגיף הקורונה יביא הערב ראש הממשלה לאישור השרים את ההגבלות החדשות. בין ההגבלות: סגירה מיידית של בתי הספר, סגר בסופי שבוע, הגבלת בתי כנסת ל-10 מתפללים וישיבות יפעלו בקפסולות של 20 תלמידים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/07/20 14:47 כד בתמוז התשפ

מסתמן: סגר בסופי שבוע, בתי הספר של החופש הגדול יסגרו
צילום: Danny Meron/Flash90

בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (ה') את השרים לישיבה מיוחדת. בישיבה צפויים השרים לדון במגבלות נוספות ולאשרן, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. במהלך שעות הבוקר המאוחרות קיים נתניהו דיון בהשתתפות שרי הממשלה. בדיון החליטו על מספר הגבלות החדשות ומשמעותיות.

בין ההגבלות החדשות: סגירה מיידית של בתי הספר, הגבלת בתי כנסת ל-10 מתפללים והישיבות צפויות לפעול תחת קפסולות של 20 תלמידים. במסגרת הסגר החדש בסופי השבוע החופים והקניונים ייסגרו, המסעדות ייסגרו גם כן ויעברו למתכונת של משלוחים בלבד. 

ראש הממשלה אמר: "אני מקיים דיונים דחופים מהבוקר בעקבות הזינוק בישראל בגל השני של הקורונה: כ-1,800 חולים ועלייה בהכפלה של החולים הקשים. אכנס את הממשלה הערב ונקבל יחד החלטות מהירות ונכונות כדי למנוע סגר, להוריד את התחלואה כמה שיותר מהר - ולשמור על חייהם של אזרחי ישראל".

הבוקר דיווח משרד הבריאות על שיא חדש במספר הנדבקים בקורונה בישראל - 1,898 ביממה אחת. גם אחוז הבדיקות החיוביות מתוך כלל הבדיקות שבר שיא, ועומד על 7.06%, מספר הבדיקות הכולל דווקא ירד, ועמד אמש על 24,982 בדיקות. נראה כי במשרד הבריאות אכן החלו למקד את הבדיקות בנבדקים סימפטומטיים בלבד, ואחוז הבדיקות החיוביות עלה בהתאם.

נכון לשעות הבוקר עומד מספר החולים והנשאים הפעילים על 23,926, כשמתוכם 204 במצב קשה, ו-57 הזקוקים להנשמה. 376 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף מאז החלה ההתפרצות, בחודש פברואר. מנגד, למעלה מ-20 אלף בני אדם כבר החלימו מהנגיף.

שר הבריאות אדלשטיין אמר אמש בתדרוך בבית החולים הדסה כי "אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי, על כל ההשלכות החברתיות והכלכליות. אבל במציאות שבה, כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין שאם כל ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו - נגיע לסגר. אני מציע לחברי הכנסת ולתקשורת לזכור את הנוסחה הזאת. נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות האם אותם צעדים מינימליים שנקטנו הם בגדר נס רפואי, ואין צורך להגיע לסגר".