פריצת ענק בטוויטר: האקרים חדרו לחשבונות ועקצו אלפי דולרים

חשבונותיהם של ביל גייטס, ברק אובמה, אילון מאסק ועוד אלפים נפרצו, וההאקרים הצליחו לגרוף אלפי דולרים באמצעות הונאה שפרסמו בהם. טוויטר חסמה את החשבונות ודיווחה כי היא חוקרת את האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/20 08:08 כד בתמוז התשפ

פריצת ענק בטוויטר: האקרים חדרו לחשבונות ועקצו אלפי דולרים
טוויטר, צילום: shutterstock

פריצת ענק ברשת החברתית טוויטר. אלפי חשבונות נפרצו הלילה (ה') על ידי האקרים בלתי ידועים, שהצליחו באמצעות הונאה לגרוף אלפי דולרים לכיסיהם. בין החשבונות שנפרצו - נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, מנכ"ל מיקרוסופט ביל גייטס, המועמד לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן, ושל חברות כמו אפל ו'אובר'. לפי ההערכה נפרצו כ-5,000 חשבונות סך הכל.

בציוצים שפורסמו בחשבונות אלו נכתב בשם מפעיל החשבון כי הוא מעוניין לתרום לציבור, בשל וירוס הקורונה, וקראו לעוקביהם להעביר אליהם כסף באמצעות ביטקוין, ולקבל בחזרה סכום כפול. הציוצים עלו, נמחקו והועלו שוב מספר פעמים.

מחברת טוויטר נמסר כי להערכות המומחים שלה, מדובר בפריצה מתוכננת. בחברה אמרו כי "מהרגע שגילינו את התקרית חסמנו מיד את כל החשבונות שנפגעו, ובנוסף גם חשבונות מאומתים שלא היו הוכחות שנפרצו". בטוויטר אמרו עוד כי חקירת האירוע נמשכת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן