שר הביטחון הודיע כי יינתנו חבילות סיוע ייעודיות ללוד ולקרית מלאכי

בעקבות הסגר על שכונות בלוד ובקרית מלאכי, התקיימה הערב ישיבה דחופה בראשות שר הביטחון, ראש העיר וגורמים נוספים. במהלך הפגישה הודיעו אנשי משרד הביטחון ופיקוד העורף על חבילות סיוע ייעודיות לעיר, הכוללות תקציב הסברה והסעות מיידיות למלוניות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/07/20 18:30 כג בתמוז התשפ

שר הביטחון הודיע כי יינתנו חבילות סיוע ייעודיות ללוד ולקרית מלאכי
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הסגר על שכונות לוד ובקרית מלאכי , התקיימה אחר הצהריים (ד') ישיבה דחופה באמצעות אפליקציית זום בראשות שר הביטחון בני גנץ, ובהשתתפות רמ"ט פיקוד העורף תא"ל איציק בר וראש העיר יאיר רביבו.

אנשי משרד הביטחון ופיקוד העורף הודיעו לרביבו שבדומה למודל שהחל לפני 48 שעות בבית שמש, ובאמצעות סיוע תקציבי של משרד האוצר, יספקו לעיר מרכיבים יעודיים למלחמה בקורונה:

  • יוקצו מקומות ייעודיים לתושבי לוד במלוניות
  • צה"ל ופיקוד העורף יעמידו אוטובוסים קבועים בעיר שיפנו באופן מיידי היסעים למלוניות
  • לעירייה יוקצה תקציב ייעודי של 150,000 ₪ להסברה לתושבים על הצורך ואפשרויות הפינוי למלוניות בשפות שונות ובאמצעי התקשורת השונים הרלבנטיים לעיר.

אנשי משרד הביטחון ופיקוד העורף הודיעו לראש עיריית קרית מלאכי, אליהו זוהר, שבדומה למודל בבית שמש והחל גם בלוד ובאמצעות סיוע תקציבי של משרד האוצר, יספקו לעיר קרית מלאכי חבילת מרכיבים יעודיים למלחמה בקורונה:

  • יוקצו מקומות ייעודיים לתושבי קרית מלאכי במלוניות, בהתאמה לפילוח האוכלוסיות בעיר
  • צה"ל ופיקוד העורף יעמידו אוטובוסים קבועים זמינים ורציפים שיפנו למלוניות בדיוק על פי צרכי הרשות
  • סיוע באספקת חבילות מזון לאוכלוסייה שתזדקק על פי צורך 
  • בקרית מלאכי כבר מתקיים מאמץ הסברתי של צה"ל באמצעות פיקוד העורף, קציני וחיילי הפיקוד עוברים מבית לבית ומספקים את המידע הנדרש והאפשרויות העומדות בפני התושבים.
  • יוקצה תקציב של 150,000 ש"ח להסברה בעיר בשפות השונות.

במסגרת ריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 12 שישודר הערב אומר גנץ כי בכוונתו להתעקש על העברת הסמכות לניהול המערכה נגד הקורונה למשרדו: "אני חושב שצריך לתת למשרד הביטחון את היכולת האופרטיבית להוביל את המערכה בעשייה בשטח כי זו היכולת שלנו לעזור לאזרחים. מה עשינו שלשום בבית שמש? מה אנחנו עושים היום בקריית מלאכי? מה עשו לפני הצהריים בטלז-סטון?".

גנץ הוסיף: "אנחנו המערכת הכי גדולה במדינה שיודעת לנהל את המערכות הכי מורכבות במדינה. חבל לפספס את העניין הזה, אני אמשיך להטיף לזה עד שזה יקרה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן