לראשונה ניסויים מוצלחים לחיסון לקורונה: "עוברים לשלב הבא"

חברת התרופות האמריקנית מודרנה מדווחת לראשונה על תוצאות ביניים של הניסוי בחיסון לנגיף הקטלני, ממנו עולה שהחיסון נמצא "בטוח לשימוש" ומבקשת לעבור לשלב הבא ולהגדיל את היקף המתנדבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 08:39 כג בתמוז התשפ

לראשונה ניסויים מוצלחים לחיסון לקורונה: "עוברים לשלב הבא"
מחלקת קורונה. אילוסטרציה, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בצל הגל השני שלנגיף הקורונה שתוקף את ישראל, חברת התרופות האמריקנית מודרנה מדווחת לראשונה על תוצאות ביניים של הניסוי בחיסון לנגיף הקטלני, ממנו עולה שהחיסון נמצא "בטוח לשימוש".

לפי תוצאות הביניים, בקרב 45 המתנדבים הבריאים שקיבלו את החיסון התעוררו "תגובות חיסוניות" ואף אחד ממתנדבי המחקר לא חווה תופעות לוואי "רציניות", אולם יותר ממחציתם אמרו כי חשו עייפות, כאבי ראש, צמרמורות, כאבי שרירים וכאבים אחרים באזור הזריקה, כך דיווח The New England Journal of Medicine, כתב עת רפואי אמריקני. 

בחברת מודרנה מגדירים את תוצאות הניסוי "מוצלחות" וכעת הם מבקשים לעבור לשלב הבא ולהגדיל את כמות המתנדבים לניסוי הבא כדי לבחון האם אפשר לחסן את יתר האוכלוסייה בעזרתו. נזכיר כי מומחים מכל העולם אמרו כי כדי לשים קץ למגפה, שגרמה למותם של כ-575 אלף בני אדם, יש להגיע לחיסון יעיל ומוכח. מאז פרצה המגפה רבים מנסים להגיע לחיסון לנגיף, אולם, כאמור, חברת מודרנה היחידה שהצליחה לעלות לשלב המתקדם ולהביא תוצאות טובות.