פרופסור מהאוניברסיטה העברית: "מצאתי תרופה לקורונה"

ראש המרכז לביו-הנדסה באוניברסיטה העברית טוען כי פיצח את מנגנון פעולת נגיף הקורונה בגוף, ואיתר תרופה - שאושרה לפני עשרות שנים - שתנטרל את פעולתו בגוף: "הקורונה יכולה להפוך לסוג של הצטננות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 19:42 כב בתמוז התשפ

פרופסור מהאוניברסיטה העברית: "מצאתי תרופה לקורונה"
נגיף הקורונה, צילום: shutterstock

האם נמצאה התרופה לטיפול בקורונה? ראש המרכז לביו-הנדסה באוניברסיטה העברית, פרופסור יעקב נחמיאס, טוען כי פענח את אופן פעולת נגיף הקורונה בגוף האדם, וכי ניתן לנטרל את הפעולה הזו באמצעות טיפול בתרופה וותיקה, המאושרת כבר עשרות שנים על ידי ארגון הבריאות האמריקאי.

שיא שלילי: 1,681 נדבקים בקורונה ביממה האחרונה

פרופסור נחמיאס גילה כי הווירוס גורם להצטברות שומן בתאי ריאה, במטרה לשכפל את עצמו בגוף, ומשכך, לדברי נחמיאס, תרופה לטיפול בעודף שומנים בדם, בשם 'פנופיברט', הצליחה לדכא את הווירוס ולבלום את התפשטותו בגוף.

בהודעה שפרסם היום (ג') הסביר ראש המרכז לביו-הנדסה כי "ידענו שיש לנו כלים שאין לאף אחד אחר, ועל בסיס המידע החדש התחלנו לסרוק אחר דרכי הפעולה של הווירוס. מדובר בפריצת דרך שפותחת אפשרויות לנטרול פעולת הנגיף דרך מיקוד בפעילות הרקמה המארחת שמאפשרת לו מצע להתפתח". המידע החדש הגיע אל המעבדות של נחמיאס מבית החולים 'הר סיני' בניו יורק, שהיוותה את אחד המוקדים העיקריים בעולם להתפרצות הקורונה.

בדיקה במעבדה. ארכיון

בדיקה במעבדה. ארכיון צילום: Yossi Aloni/Flash90

על פי הסברו של נחמיאס, המחקר גילה כי הנגיף גורם להצטברות מסיבית של שומן בתאי ריאה אנושיים, לאחר שהוא מחווט מחדש את מגנוני חילוף החומרים בתא. תאי ריאה שהודבקו בנגיף, צרכו יותר פחמימות, כמו גלוקוז, הדרושות לחלוקה מהירה של הווירוס, ויצרו מהן שומנים שהלכו והצטברו ברקמת הריאה. ממצאים אלה מסבירים מדוע סוכר גבוה בדם (היפרגליקמיה) וכולסטרול גבוה (דיסליפידמיה) הם גורם סיכון עיקרי לקורונה, גם בהיעדר סכרת.

על בסיס המידע הזה, איתר פרופ' נחמיאס את התרופה המדוברת, שאושרה לשימוש כבר בשנת 1975 על ידי ארגון הבריאות האמריקאי (FDA), ומאז כבר הוחלפה על ידי שימוש באמצעים אחרים. בניסוי מעבדה, התרופה הצליחה לאפשר לתאים לחסום את יכולת וירוס הקורונה להשתכפל, ולמעשה לעצור את התפשטות המחלה בגוף.

נחמיאס הסביר כי "הגילוי הגיע בדיוק בזמן, כי יש אינדיקציות חדשות שמצביעות על כך שחיסונים שמפתחים היום עשויים להגן על חולים רק למשך מספר חודשים. לעומת זאת, אם התוצאות יאוששו במחקר קליני, טיפול תרופתי יכול תוך חודשים ספורים להפוך את COVID-19 לסוג של הצטננות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן