שביתה כללית בתחבורה הציבורית? איגוד הנהגים הכריז על סכסוך עבודה

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל הכריז על סכסוך עבודה, שמשמעותו - תתאפשר השבתה כללית תוך 14 ימים: "האוטובוסים הם פצצות קורונה מתקתקות ונמאס לנו שאנו צריכים להיות אלה שמסכנים את בריאותנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/07/20 19:19 כב בתמוז התשפ

שביתה כללית בתחבורה הציבורית? איגוד הנהגים הכריז על סכסוך עבודה
ארכיון. תחבורה ציבורית, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יחד עם ההסתדרות הלאומית הכריזו הערב (ג') על סכסוך עבודה בתחבורה הציבורית בישראל סכסוך העבודה בתחבורה הציבורית בישראל מגיע על רקע הדרישה לגביית תשלום במזומן המסכנת את הנהגים ואת הקשישים. לפי ארגון נהגי האוטובוסים,בתוך 14 ימים קיימת סכנת השבתת אלפי נהגי האוטובוסים.

מוקדם יותר הודיע האוצר: התחבורה הציבורית תתוגבר באוטובוסים פרטיים

על פי סכסוך העבודה שהוגש לממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, עו"ד רבקה ורבנר, הסיבות לסכסוך הן פגיעה בתנאי העסקתם של עובדי התחבורה הציבורית, והעמדתם בסיכון בריאותי על ידי הדרישה לגביית תשלום במזומן; אי נקיטת פעילות למען שמירת חיי הנהגים והחלת אמצעים מתחייבים למניעת הידבקות ובכך היעדר סביבת עבודה בריאה ובטוחה; היעדר פיקוח על עטיית מסיכות ומדידת חום, שמירת מרחק וכמות הנוסעים המקסימלית המותרת בשהייה באוטובוס;
השתהות ואי עמידה בהבטחות והסכמות אשר הושגו עם נציגות העובדים בנוגע להתקנת מחיצות ושמירת בריאותם של ציבור הנהגים; נקיטת איומים על ידי המעסיק בדבר הפעלת אמצעים משמעתיים כנגד עובדים אשר ינקטו צעדים לשמירה על בריאותם; היעדר מתן אסמכתא רפואית מוסמכת בדבר היות סביבת העבודה של הנהגים מוגנת; היעדר קיום היוועצות עם ארגון העובדים בנוגע להחלטות המתקבלות בתקופת הקורונה טרם קבלת ההחלטה ויישומה.

יוני קריסיפין, דובר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית אמר: "נמאס לנו להיות שעירים לעזאזל. אנחנו מבקשים להביא פרנסה הביתה ולדאוג שהבריאות שלנו ושל הציבור לא תיפגע. ישנם מתווי פעולה ראויים ונכונים שדרכם אפשר לשמור על האזרחים הוותיקים ועלינו, כמו אי תשלום שלהם בתקופה הקרובה. בנושאי בטיחות ובריאות אסור לנו לשחק.
האוטובוסים הם פצצות קורונה מתקתקות ונמאס לנו שאנו צריכים להיות אלה שמסכנים את בריאותנו שוב ושוב ללא מענה מראשי משרדי הבריאות והתחבורה. אנחנו דופקים על השולחן ואומרים - די".