תושבי השכונה החרדית קוראים להפסיק את ההפגנות נגד הסגר

תושבי שכונת רוממה בירושלים, שהפכה למוקד הפגנות ועימותים עם המשטרה בשבוע האחרון, מאז הוטל עליה סגר, קוראים למפגינים להפסיק להגיע למקום: "לא ניתן בשום אופן להפוך את שכונתנו למרכז להפגנות אלימות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 18:30 כב בתמוז התשפ

תושבי השכונה החרדית קוראים להפסיק את ההפגנות נגד הסגר
עימותים בשכונת רוממה, השבוע, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הפגנות החרדים ייפסקו? בשבוע האחרון, מאז הוטל סגר על שכונות ברחבי הארץ, התקיימו הפגנות מדי ערב בשכונת רוממה בירושלים, במחאה על הסגר על השכונות החרדיות, ועל האכיפה הסלקטיבית, לדברי המוחים, כנגד הציבור החרדי. 

מאות חרדים מוחים נגד הטלת הסגר על שכונות בירושלים

https://twitter.com/Rafi_Rodnik12/status/1282051146299912192?s=20

במרבית ההפגנות נרשמו עימותים עם המשטרה, ותיעודים שהעלו המפגינים ברשתות החברתיות מראים אלימות מצד המשטרה - אך גם מצד המפגינים. היום (ג') פרסמו תושבי שכונה מכתב, בו הם קוראים למפגינים לא להגיע להפגנות, ומבהירים כי תושבי השכונה יצוידו במצלמות כדי לתעד מתפרעים.

"אנו כואבים את הטלת הסגר על תושבי השכונה והבענו את כאבנו על כך", נאמר בהודעת התושבים, שפורסמה ב'כיכר השבת', "אך לא ניתן בשום אופן להפוך את שכונתינו למרכז להפגנות אלימות מילולית ופיזית אשר נוגד את דרך התורה".

"תושבי השכונה קוראים לציבור שלא לבוא ולהפגין יותר נגד השוטרים, ונעשה הכל על מנת להרחיק נוער שבא לפרוק פה את יצריו. תושבי השכונה צוידו באמצעי צילום ויתעדו כלפעילות בלתי חוקית - והחומר יועבר למשטרה".