שרן השכל בהצעת חוק חדשה: קיצוץ בשכר לח"כים ולשרים

חברת הכנסת מהליכוד הגישה הצעת חוק המבקשת לקצץ בפנסיות התקציביות ובשכר חברי הכנסת, השרים ובכירים במגזר הציבורי: ‏‎"מתבקש שבעת הזו אנו כנבחרי ציבור נגלה סולידריות לא רק במילים אלא גם במעשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 16:55 כב בתמוז התשפ

שרן השכל בהצעת חוק חדשה: קיצוץ בשכר לח"כים ולשרים
שרן השכל בחברון, צילום: כיפה

בצל משבר הקורונה, חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) הגישה הצעת חוק הקוראת לקיצוץ בפנסיות התקציביות ובשכר חברי הכנסת, השרים ובכירים במגזר הציבורי, שיכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש.

"עם תחילת משבר קורונה, עוד לפני הקמת הממשלה, הבנתי שמדובר באירוע אדיר מימדים שישפיע על כולנו לאורך זמן. ויתרתי על תוספת שכרי ומיד פניתי לועדת הכספים בבקשה לקצץ ב-20% בשכר חברי-הכנסת, השרים ובכירי המגזר הציבורי ובפנסיות התקציביות הגדולות - מהלך שהיה חוסך לנו מאות מליוני שקלים בכל חודש, לצערי הדבר לא קרה", הסבירה השכל. 

נזכיר כי דו"ח הממונה על השכר בגופים הציבוריים בשנת 2018 חשף את המקומות שבהם מרוויחים המנהלים והעובדים הבכירים משכורות גבוהות במיוחד. נתוני הדו"ח מעלים כי בכלל הגופים המתוקצבים והנתמכים במהלך שנת 2018 עמד השכר הממוצע על 16,223 שקל, בשנת 2017 היה השכר נמוך במעט ועמד על 16,088 שקל. כאמור בשנת 2018 עלה השכר במעט אך בעשור האחרון גדל השכר הריאלי הממוצע בגופים הציבוריים בכ-17%.