אומן ראש השנה? "בתי החולים באוקראינה לא ערוכים"

במכתב שפרסמו שרים וחברי קבינט בממשלת אוקראינה נקבע, כי בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, הכניסה לאומן בראש השנה ה'תשפ"א - אסורה. השרים כתבו: "אין לזה כל קשר לפוליטיקה ולאנטישמיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/07/20 13:21 כב בתמוז התשפ

אומן ראש השנה? "בתי החולים באוקראינה לא ערוכים"
טסים לאומן? לא השנה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

חברי קבינט ושרים בממשלת אוקראינה פרסמו מכתב ממנו עולה כי בראש השנה הקרוב, המוני המתפללים מישראל ומהעולם לא יורשו להגיע לאומן, מקום קבורתו של רבי נחמן מברסלב. 

לפי המכתב, שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים', ב-9 ביולי ישבו המשרדים השונים ודנו לגבי האפשרות לחגוג את ראש השנה באומן שבאוקראינה כמו כל שנה במצב של נגיף הקורונה והיערכות מתאימה. באסיפה נכחו נציגים מכל משרדי הממשלה האוקראינית וההחלטה התקבלה פה אחד, לאסור את הגעת עשרות אלפי המאמינים לאומן. הגורמים בישראל הבינו את הדברים והסכימו עם המסקנות לאור המצב.

במכתב מפרטים השרים וחברי הקבינט לסיבות שהובילו אותם להחלטה הקשה:

  1. ישראל ברשימה האדומה
  2. החוק באוקראינה אוסר לערוך אספות גדולות
  3. בתי החולים אינם ערוכים לעומסים גדולים
  4. הרשויות לא ערוכות למעקב אחרי כמות כ"כ גדולה של אנשים 
  5. המשטרה לא ערוכה מספיק לאכוף את המגבלות של נגיף הקורונה באוקראינה.

במכתב ציינו האוקראינים כי ההחלטה לא נובעת ממניעים אנטישמיים: "לכל אלו שמנסים לעשות מהעניין פוליטיקה ואנטישמיות - אנו מסתייגים מזה ואין לזה כל קשר לפוליטיקה ולאנטישמיות". כדאי לציין כי ראש העיר אומן נודע כאנטישמי מוצהר המנסה להפריע למאמינים להגיע לראש השנה בכל שנה ובלי קשר לנגיף.

לפני כשבוע פרסם ראש העיר אומן, אלכסנדר צברי, סרטון לתושבים, וביקש מהם לעזור לו בקבלת הכרעה בנושא. "אני רוצה לשמוע את קולכם, תושבי אומן. בסופו של דבר הנושא יוכרע על ידי הקהילה שלנו", אמר. והזכיר לתושבים כי אירועים גדולים כמו האירוויזיון, טקס האוסקר והאולימפיאדה בוטלו בשל המגפה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן