זהבה גלאון מגיבה לתביעת מועצת שומרון נגדה: "הרג מזעזע ומחריד"

לאחר שאתמול הוגשה תביעת לשון הרע נגדה - זהבה גלאון מגיבה: "מעולם לא פחדתי להביע את דעתי ולהלחם על עקרונותי ותביעות השתקה מהסוג הזה לא מפחידות אותי. יוסי דגן: "מוכיח עד כמה התביעה חיונית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/07/20 11:17 כב בתמוז התשפ

זהבה גלאון מגיבה לתביעת מועצת שומרון נגדה: "הרג מזעזע ומחריד"
זהבה גלאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שאתמול (ב') הודיעה המועצה האזורית שומרון על הגשת תביעת דיבה בסך 150,000 שקלים כנגד זהבה גלאון, על כך שכינתה הענקת צל"ש אזרחי לאב שהגן על בתו מפני מחבל: "לגיטימציה לטרור" - מגיבה גלאון לדברים ואומרת: "מעולם לא פחדתי להביע את דעתי ולהלחם על עקרונותי ותביעות השתקה מהסוג הזה לא מפחידות אותי. מה לעשות, אני עדיין חושבת בניגוד ליוסי דגן, שהרג של בן אדם הוא לא תוצאה מבורכת הראויה לפרס אלא דבר מזעזע ומחריד."

מעניק הצל"ש, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיב על דברי גלאון ואמר: "חוסר ההתנצלות, המשך ההתייחסות לאב שהגן על בתו מפני רצח עי מחבל כטרוריסט מוכיח עד כמה התביעה חיונית". דגן הוסיף: "זהבה גלאון לא חושבת שניטרול מחבל הוא דבר מבורך, חבל מאוד שגברת גלאון לא חוזרת בה מדבריה ובמקום להתנצל היא מתבצרת בעמדה הלא מוסרית שלה, השמאל הישראלי איבד כיוון".

יוסי דגן מעניק את הצל"ש האזרחי. אפריל 2019

יוסי דגן מעניק את הצל"ש האזרחי. אפריל 2019צילום: רועי חדי

כזכור, לפני כשנה נאלצו שני תושבי השומרון לבצע ירי על מחבל שניסה לדקור אותם בציר 60 סמוך לחווארה, לאור תושייתם החליט ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן להעניק לאזרחים "צל"ש אזרחי" על אומץ לבם ועל כך שהצליחו למנוע פיגוע דמים קשה ביותר. זהבה גלאון צייצה בחשבון הטוויטר שלה המונה כ-100 אלף עוקבים כי "במועצה אזורית שומרון החליטו להעניק צל"ש אזרחי לשני המתנחלים שחיסלו את עבד אל-פתח, דקה אחרי שתחקיר בצלם מגלה שהם ירו בו כשהוא לא היווה איום ושחיילי צה"ל נשלחו למחוק את התיעוד מהמצלמות באזור. מחפשת בנרות את תגובת המערכת הפוליטית ללגיטימציה הזו לטרור. בטח לא התאוששו עדיין מהבחירות". 

אלא שחיזוק לתושבי השומרון הגיע גם מנורית ליטמן, המשנה לפרקליטת המדינה שכתבה ביום במאי האחרון כי: "מוטב היה כי עורכי התחקיר מטעם 'בצלם' היו נוקטים משנה זהירות
בטרם הקביעה כי 'מתנחלים הוציאו להורג והצבא טייח את מעשיהם'.
מוטב היה להמתין לתוצאות החקירה בטרם הגעה למסקנה האמורה. יתרה מכך, לא הועברה על ידי 'בצלם' למשטרה כל ראיה שיש בה כדי לתמוך בנטען על ידם"'