מועצה אזורית שומרון בתביעת לשון הרע נגד זהבה גלאון

יו"ר מרצ יצאה נגד מועצה אזורית שומרון שנתנה צל"ש לאב שהגן על בתו ממחבל והאשימה אותם ב"מתן לגיטימציה לטרור". לאחר שבמועצה האזורית דרשו ממנה להתנצל על דבריה, היא סירבה ולבסוף הפרשה הפכה לתביעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 20:52 כא בתמוז התשפ

מועצה אזורית שומרון בתביעת לשון הרע נגד זהבה גלאון
ראש מועצת שומרון מעניק את תעודות ההוקרה לשניים שניטרלו את המחבל, צילום: רועי חדי

לפני כשנה ב-3.4.19 תקפו מחבלים את יהשע שרמן ובתו בת ה-14 כשהיו בדרכם לביתם שבאלון מורה. המחבל ניסה לפתוח את רכבו של שרמן כשבידו סכין ולדקור את בתו. זאת בזמן שעמדו בפקק. שרמן ניטרל את המחבל בסיוע יוסף בן גוסי, תושב נוסף שנסע מאחוריו. 

ארגון "בצלם" ניסה להכפיש את האב שהגן על בתו ופרסמו "תחקיר" בו נכתב בין השאר כי המחבל נורה לאחר שכבר שכב על הקרקע. אולם מהר מאוד הודיעו רשויות אכיפת החוק כי השניים פעלו כמצופה מהם ופעלו להגנה עצמית. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יצא מייד באמירה ברורה שיש לגבות אותם, גיבה אותם תקשורתית, העניק לשניים צל"ש אזרחי שבוע וחצי לאחר האירוע בו אמר בין השאר: "זו התשובה שלנו לארגון בצלם הצבוע שמנסה להשחיר אב שהגן על בתו מרצח". 

ח"כ דאז זהבה גלאון  שהייתה גם ממקימי בצלם ויו"ר מר"צ, כינתה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה המונה כ 100,000 עוקבים את הענקת הצל"ש: "מתן לגיטימציה לטרור". ראש המועצה האזורית שומרון דרש מגלאון להתנצל על דבריה. דבריו קיבלו גיבוי גם מהמשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן ששללה מכל וכל את תחקיר בצלם ואף נזפה בארגון בצלם ובזהבה גלאון כשכתבה: "מוטב היה כי עורכי התחקיר מטעם 'בצלם' היו נוקטים משנה זהירות בטרם הקביעה כי 'מתנחלים הוציאו להורג והצבא טייח את מעשיהם'. מוטב היה להמתין לתוצאות החקירה בטרם הגעה למסקנה האמורה. יתרה מכך, לא הועברה על ידי 'בצלם' למשטרה כל ראיה שיש בה כדי לתמוך בנטען על ידם"'

הציוץ המקורי של גלאון

הציוץ המקורי של גלאוןצילום: צילום מסך

גלאון סירבה להתנצל, בתגובה הגישה מועצה אזורית שומרון באמצעות עוה"ד עמיחי ויינברגר וינור ברטנטל כתב תביעה כנגד זהבה גלאון בגין הוצאת לשון הרע, ודיבה, בסך 150,000 ש"ח.  "השיטה הזו, שנבחרי ציבור ידם קלה על המקלדת והם חושבים בטעות שהמתיישבים הגיבורים ביו"ש יהיו שק אגרוף לחבוט בו, ייפסק" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "מי שיעז להמשיך להכפיש את המתיישבים ביו"ש, ישלם על כך לא רק תשלום ציבורי אלא גם אישי. אנחנו סיימנו לשתוק".

"לצערי על אף שגלאון ידעה שהדברים שלה הם הכפשה מכוונת של הקורבן בכדי לפגוע במפעל ההתיישבות, היא לא חזרה בה מדבריה, לא התנצלה בפני האב שהגן על בתו ושרמזה עליו שהוא טרוריסט . אני סמוך ובטוח שבית המשפט יחייב את גלאון ברף העליון של הוצאת דיבה ולשון הרע. כאזרח המדינה אין כמוני מבין את החשיבות של חופש הביטוי, חופש הביטוי הוא דבר בסיסי בדמוקרטיה, אולם חופש הביטוי הוא לא חופש השיסוי ולא חופש ההכפשה הדיבה והשקר" כתב דגן.