שלושה פרויקטים מצטיינים זכו בפרס ביטחון ישראל

את הפרס יעניק הנשיא לפרוייקטים שנעשו על ידי המוסד, צה"ל, שב"כ,והתעשיות הביטחוניות. בנוסף, יוענק פרס על מפעל חיים לא' מהמוסד על יזום פתרונות טכנולוגיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 18:46 כא בתמוז התשפ

שלושה פרויקטים מצטיינים זכו בפרס ביטחון ישראל
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, החליט היום (ב') לאשר את המלצות ועדת פרס ביטחון ישראל להעניק השנה (תש"ף) שלושה פרסים לפרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי. כמו כן יינתן השנה פרס נוסף על מפעל חיים.

את פרס ביטחון ישראל יעניק נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בטקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים ב- 13.9.2020, במעמד שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון. פרס ביטחון ישראל, על שם אליהו גולומב, מחולק זה למעלה מששה עשורים, עבור פעילויות, מערכות ופרויקטים מבצעיים, שהינם פרי פיתוח טכנולוגי חדשני ושתרמו במידה רבה במיוחד לביטחון המדינה. הפרויקטים הזוכים מתמודדים עם איומים מהותיים על מדינת ישראל ומספקים מענה מבצעי ייחודי, המבוסס על הישגים טכנולוגיים מרשימים.

הפרויקטים הזוכים:

  • פרויקט שהוגש ע"י המוסד, חברת רפאל, חיל האוויר ויחידת האיסוף המרכזית באגף המודיעין. במסגרת הפרויקט, שמקנה לצה"ל יכולות ייחודיות, בוצעו פריצות דרך טכנולוגיות והופגנו חזון יוצא דופן, יצירתיות ונחישות.
  • פרויקט שפותח בתעשייה האווירית, בשיתוף עם חיל האוויר, מפא"ת במשרד הביטחון, רפאל ו'אלביט מערכות'. הפרויקט בוצע בתעוזה ונחישות גבוהים, התמודד עם פערי ידע טכנולוגיים חסרי תקדים ומאפשר קפיצת מדרגה ביכולות צה"ל.
  • פרויקט שפותח ומומש ע"י אגף המודיעין יחד עם שירות הביטחון הכללי (שב"כ). הפרויקט כולל פיתוחים חדשניים בתחומים מגוונים ותורם תרומה משמעותית לביטחון המדינה.
  • בנוסף, יוענק השנה פרס מפעל חיים לא' מהמוסד, על תרומה ארוכת שנים לביטחון המדינה ועל יזום פתרונות טכנולוגיים רבים, תוך הפגנת כישרון יוצא דופן, יצירתיות, סקרנות ותעוזה.

שר הביטחון, בני גנץ התקשר לזוכים לעדכן אותם, ואמר כי: "אני גאה בהון האנושי שיש לנו במערכת הביטחון, בארגוני הביטחון ובתעשיות הביטחוניות שמוכיחים כל פעם מחדש שאין ולא יהיו לנו גבולות במלחמה על ביטחון ישראל. בזכות כשרונם, מסירותם ודבקותם במשימה, מובטח ביטחונם של אזרחי ישראל, ואנחנו מחזיקים ביכולות פורצות דרך- בכל מימד, ובכל מקום. דווקא משום שעבודתם של הזוכים נעשית בחשאיות, אני גאה במיוחד להעניק להם הכרה בשם כל אזרחיות ואזרחי ישראל על המאמצים הכבירים, על ההשקעה והעבודה, ועל תרומתם לחוסנה של החברה הישראלית".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר: "האיומים הנשקפים למדינת ישראל, לשלומה, ולחיי אזרחיה מתעדכנים ומתחדשים ללא הרף. מרוץ החימוש הטכנולוגי, הוא מערכה שלעולם איננה מסתיימת. גם בעתות משבר, גם בימים מורכבים, אנחנו לא שוכחים לעצור ולהוקיר תודה לשומרי חומותינו בכל החזיתות. על הלילות הארוכים, על ימים, שבועות וחודשים של עבודה מתישה ומפרכת, ומאמצים בלתי נגמרים שמושקעים למען ביטחון המדינה, למען כולנו".