מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי"

פרופסור חזי לוי פירט את מצב התחלואה בארץ וטען כי הציבור לא מספיק מודע למצב התחלואה. לדעתו ההגבלות שקבעו הן הכרחיות כדי למנוע סגר נוסף, וגם התייחס להחלטת ועדת הקורנה: "מצטער שהוחלט כך, אבל אנחנו נכבד את ההחלטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 18:24 כא בתמוז התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי"
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נשא היום תדרוך מיוחד (ב') בנושא מצב התחלואה בארץ עקב נגיף הקורונה. לוי ציין כי בישראל ישנם 526 נדבקים הנמצאים בטיפול בבתי החולים , כשמתוכם 183 מוגדרים במצב קשה, מספר המונשמים 54. לוי ציין כי מדובר בהחמרה לעומת החודש הקודם, ומנגד ציין שישנה גם עלייה במספר הבדיקות שכ-6% מהן יוצאות חיוביות. "אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים. אני אל הציבור כרופא, אני מבקש להראות ערבות הדדית ושמירה על ההנחיות. מי שלא עוטה מסכה- מסכן את הסובבים אותו". 

"הציבור לא מבין את חומרת המצב. אבל אנחנו יכולים ביחד להוריד את התחלואה", קבע מנכ"ל המשרד. לוי התייחס לסיכוי כי יתקיים סגר נוסף: "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי, ברור לנו שסגר יוצר נזק כלכלי נפשי ובריאותי חמור. אנחנו עושים ככל הניתן שלא יהיה סגר נוסף. לכן חשוב ליצור הגבלות שימנעו התקהלויות, שהן שורש הרע בהדבקה".

לוי התייחס מדוע במשרד תמכו בסגירת הבריכות וחדרי הכושר,על אף שהכנסת ביטלה את ההחלטה: "ביקשנו להטיל את האיסור על בריכות שאינן חלק מבתי המלון שם הפעילות של הבריכה היא חשובה לציבור בישראל. באשר לחדרי הכושר, אלו חדרים עם מיזוג אוויר, שלא מתחלף אף פעם, ולא נכנס אוויר טרי חדש. אנשים מתאמנים בפעילות אירובית ללא מסכות, וכשהם פולטים רוק במקום כזה ההדבקה יכולה לקרות בקלות. במבדקים בעולם מצאו שעל 25% ממכשירי חדרי הכושר נמצאים עליהם חיידקים, ולא מקפידים מספיק על ניקיון המכשירים. לצערי ועדת הכנסת החליטה אחרת -ואנחנו נכבד את זה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן