שר הבריאות יצא לשטח: "איננו מקילים ראש בקשיים שהסגר יוצר"

בעקבות החלטת צוות השרים לאזורים מוגבלים, החל מיום שישי בצהריים הטילה המשטרה סגר על מספר שכונות בירושלים. בעקבות מצב זה החליט שר הבריאות לרדת לשטח ולבדוק בכל אחת מהערים בהן הוטל סגר את מצב התושבים ואת דרכי הטיפול בהם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/20 16:57 כ בתמוז התשפ

שר הבריאות יצא לשטח: "איננו מקילים ראש בקשיים שהסגר יוצר"
אדלשטיין וליאון, היום, צילום: דוברות

על רקע החלטת הממשלה על ביצוע סגר במספר שכונות ברחבי הארץ. בעקבות הסגר בשכונות החליט שר הבריאות, יולי אדלשטיין, לרדת לשטח ולבדוק בכל אחת מהערים בהן הוטל סגר את מצב התושבים ואת דרכי הטיפול בהם.

את הסיור שלו החל השר אדלשטיין בירושלים, שם נפגש עם ראש העיר משה ליאון. השניים נפגשו בחמ"ל הייעודי בעיריית ירושלים, שהופעל מחדש בהוראת ראש העיר. השניים דנו במצב הנוכחי ובדרכי הסיוע שמעניקה העירייה לתושבים הנמצאים בשכונות עליהן הוטל סגר. אדלשטיין ליאון הדגישו את החשיבות שבסיוע לאותם תושבים ובפינוי החולים אל בתי מלון מחוץ לשכונות הללו, במטרה להציל חיים ולמנוע את המשך ההדבקה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "משרד הבריאות עשה את המקסימום כדי להימנע מסגרים. לצערנו התפשטות הקורונה אילצה אותנו לבצע סגרים נקודתיים במספר שכונות בירושלים, בבית"ר, ברמלה, בלוד, בבית שמש ובקרית מלאכי. איננו מקלים ראש בקשיים שהסגר יוצר. ועם זאת קיים צורך לקטוע במהירות את שרשרת ההדבקה ולהימנע מסגר כולל יותר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בפגישה: "המטרה המרכזית שלנו היא לעצור בנחישות את שרשרת ההדבקה, לבודד את הנדבקים ולפגוע כמה שפחות בשגרת חייהם של התושבים שאינם חולים. אני נמצא בקשר הדוק עם כלל משרדי הממשלה בנושא, בהם גם משרד הבריאות, במטרה לפעול במהירות כדי לשפר את המצב. אני קורא לכלל הציבור להקפיד בהדיקות על הנחיות משרד הבריאות, מדובר בהנחיות מצילות חיים".