רופאה קראה למפגינים להגיע ללא טלפונים כדי שלא יאותרו על ידי שב"כ

רופאה בבית החולים סורוקה קראה למפגינים בכיכר רבין להגיע להפגנה ללא טלפונים חכמים, כך השב"כ לא יוכל לאתר אותם והם ימנעו מכניסה לבידוד. בית החולים סורוקה: "לא הייתה לה כל כוונה לקרוא לציבור לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/20 16:13 כ בתמוז התשפ

רופאה קראה למפגינים להגיע ללא טלפונים כדי שלא יאותרו על ידי שב"כ
ההפגנה אתמול, צילום: פלאש 90

‏ראש מטה שר הבריאות, קובי צורף, פנה לנציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ד"ר בעז לב, עקב קריאתה של רופאה למפגינים בכיכר רבין להשאיר את הטלפונים הניידים שלהם בבית וזאת כדי שלא יאותרו על ידי שב"כ, דבר שיימנע מהם כניסה לבידוד. מדובר בפרופסור רותי שאקו לוי, רופאה בבית החולים סורוקה בבאר שבע ויו"ר איגוד הפתולוגי בישראל.

בפניה ששלח ראש המטה נכתב כי "שר הבריאות יולי אדלשטיין מודע לקושי הרב העומד בפני בעלי העסקים נוכח החלטת הממשלה לצמצום משמעותי של ההתקהלויות במסעדות ועל סגירת ענפים אחרים. השר מזדהה לחלוטין עם דרישת בעלי העסקים לפיצוי הולם  ממשרד האוצר נוכח הפגיעה הקשה בפרנסתם". 

עם זאת כותב ראש המטה: "בד בבד חשוב לזכור כי התקהלות המונית טומנת בחובה כנה לשלום הציבור - בראש ובראשונה שלומם של המפגינים ובהמשך לכך גם של הסובבים אותם". 

ראש המטה הסב את תשומת ליבו של נציב הקבילות לפוסט שפרסמה בקבוצת פייסבוק הפרופסור רותי שאקו לוי: "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית!". 

ראש המטה סיים את פנייתו וכתב: "המצב שבו רופאה מפרסמת בציבור מידע שיסייע, לכאורה, להתחמק מבידוד הוא לא מתקבל על הדעת. נוכח האמור אבקש שתבחן את התנהלותה של פרופסור שאקו לוי בהקדם האפשרי בהתאם לשיקול דעתך המקצועי". 

מבית החולים סורוקה נמסר: "שוחחנו הבוקר עם פרופסור שאקו לוי בעקבות הפוסט ששיתפה והיא הבהירה שלא הייתה לה כל כוונה לקרוא לציבור לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ואף התנצלה על כך. מהיכרות עם הרופאה, שמשמשת גם כיו"ר איגוד הפתולוגים בישראל, אין לנו ספק במחויבות שלה לבריאות הציבור. אנו קוראים לציבור להמשיך ולקיים במלואן את הנחיות משרד הבריאות".


להורדת הקובץ

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן