"פעם הנוכחות של הרצל הייתה הרבה יותר משמעותית": 116 שנים לפטירתו של חוזה המדינה

ח"כים ואישי ציבור התייחסו לזכרו של חוזה המדינה, במלאת 116 שנה לפטירתו. ח"כ תמר זנדברג: "אם הפוליטיקאים בכנסת יביטו יותר בדיוקן של הרצל שנמצא מאחוריהם, זה יתרום לשיפור השיח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 14:55 כ בתמוז התשפ

"פעם הנוכחות של הרצל הייתה הרבה יותר משמעותית": 116 שנים לפטירתו של חוזה המדינה
בנימין זאב הרצל, צילום: shutterstock

היום (א'), כ' בתמוז, מציינים את יום פטירתו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, במלאת 116 שנה לפטירתו, בגיל 44. מרכז הרצל מקיים יום עיון וירטואלי בהשתתפות אישי ציבור שונים, ח"כים וחוקרים - מבוגרים ונוער.

ח"כ צבי האוזר ('דרך ארץ'), יו"ר ועדת החוץ והביטחון, השתתף בשיח עם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) על השפעתו של הרצל בעולם הפוליטי הנוכחי. לדברי האוזר, "חלה החלדה של הרצל במרחב הציבורי... פעם הנוכחות של הרצל הייתה הרבה יותר משמעותית".

https://www.facebook.com/HerzlCenter/videos/1434026833451631/
(יום העיון של מרכז הרצל)

ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי "אולי אם הפוליטיקאים בכנסת יביטו יותר בדיוקן של הרצל שנמצא מאחוריהם, זה יתרום לשיפור השיח הפוליטי הציבורי".

ח"כ לשעבר ד"ר עליזה לביא, יו"ר מרכז הרצל, דיברה על הרלוונטיות של הרצל לימינו: "הקורונה מכה, הכלכלה מתרסקת והשיח מתלהט. הרצל הכיר היטב את עצמת המחלוקת ואת התהום אליה היא מסוגלת לדחוף.   
דווקא עכשיו – צריך לחזור ולקרוא את הרצל. חוזה המדינה שהבין את חשיבות חילוקי הדעות השאיר לנו אוצר של המלצות והכוונות כן - אפילו חשב על תקנות בריאות ובידוד ליהודים החולים במחלות מדבקות טרם שיעלו לארץ".