פעם נוספת: הרמטכ״ל נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה

פעם נוספת נכנס אביב כוכבי לבידוד לאחר ששהה לפני כשבוע בנוכחות משרת צה״ל שאומת היום כחולה קורונה. עד לתוצאות הבדיקה האפידמיולוגית, ישהה בבידוד - נכון לעכשיו אין לרמטכ"ל תסמינים והוא חש בטוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 15:13 יז בתמוז התשפ

פעם נוספת: הרמטכ״ל נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שהה לפני כשבוע בנוכחות משרת צה״ל שאומת היום כחולה קורונה. ‏לאור זאת ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, ייכנסו הרמטכ״ל וקצינים נוספים לבידוד. הרמטכ״ל ישהה בבידוד ויקיים לוח זמנים רגיל, ככל שיתאפשר. ‏הרמטכ״ל הודיע כי הוא חש בטוב, ללא תסמינים, וייבדק בזמן הקרוב.

כוכבי גם נחשף לפני חמישה ימים למפקד משמר הגבול יעקב שבתאי שנמצא חיובי לנגיף קורונה ונשלח לבידוד. באירוע בו נחשף היו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון בני גנץ, אלא שבמקרה שלהם משרד הבריאות הודיע כי הם אינם נדרשים לבידוד. לעומתם היה גם השר לביטחון פנים אמר אוחנה שפגש במפקד מג"ב פעמיים בשבועיים האחרונים. ומשרד הבריאות הודיע כי על אוחנה להיכנס לבידוד עד ליום ראשון.

זו אינה הפעם הראשונה שהרמטכ"ל נדרש להיכנס בידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה. עוד לפני חג הפסח הרמטכ"ל קיים דיון עם מפקדים של יחידת הקישור לרשויות של פיקוד העורף, לפני עשרה ימים, ביום 22 במרץ, כאשר התגלה כי אחד המפקדים שנכח נשא את נגיף הקורונה. גם אז כוכבי חש בטוב ונמצא שלילי לנגיף.