בעיצומו של המשבר: יואב קיש ביקש להוסיף מקלחת פרטית בלשכה החדשה

בעת כניסתו למשרד הבריאות, ביקש סגן שר הבריאות לערוך שיפוץ הכולל חיבור כמה חדרים, הוספת חדר ישיבות ובניית מקלחת ושירותים פרטיים צמודים. מלשכת סגן השר נמסר: ״השיפוץ המתוכנן בלשכה המיועדת כולל התאמות הכרחיות לכמות אנשי הצוות ואופי העבודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 12:08 יז בתמוז התשפ

בעיצומו של המשבר: יואב קיש ביקש להוסיף מקלחת פרטית בלשכה החדשה
סגן שר הבריאות יואב קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת כניסת סגן שר הבריאות יואב קיש לתפקידו במשרד הבריאות, ואיתור לשכה מתאימה עבורו בקומה ה11 של בניין המשרד, הוא ביקש לערוך שיפוץ הכולל חיבור כמה חדרים, הוספת חדר ישיבות ובניית מקלחת ושירותים פרטיים צמודים, כך פורסם בגלובס.

במשרדי הממשלה היו מי שתהו בנוגע לבקשת סגן השר קיש לשפץ עבורו את החדרים הרלבנטיים ולבנות מקלחת אישית. לדברי גורמים הוצאה ציבורית על שיפוץ לשכה, ובניית מקלחת ושירותים פרטיים נראית כבזבוז כספי ציבור שאינו ראוי, במיוחד בעת הזו בה הסקטור הפרטי מצוי במשבר הגדול ביותר במדינה ובמקביל במגזר הציבורי מתוכנן קיצוץ מסיבי.

מלשכת סגן השר קיש נמסר: ״השיפוץ המתוכנן בלשכה המיועדת כולל התאמות הכרחיות לכמות אנשי הצוות ואופי העבודה ונעשה כולו לפי תקשיר ממשלתי מסודר של לשכת סגן שר. נבחנה האפשרות לשירותים וחדר ישיבות בלשכה. בבדיקת תקנון שירות המדינה (התקשי״ר) התברר שאין אישור לשירותים או לחדר ישיבות ולכן בלשכת סגן השר לא מתוכננים שירותים (או מקלחת) או חדר ישיבות״.

יש עתיד תקפו את החלטת השר לשיפוץ הלשכה: "‏בסך הכל הגיוני. אחרת איך בלי מקלחת הוא יצליח להסיר מעצמו את האחריות לכישלון בטיפול במשבר הקורונה?". 

לא רק סגן השר, אמש (ד') דווח כי שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השתתף במסיבת יום הולדת בנוכחות קרוב לחמישים בני אדם, באותו ערב בו עמד במסיבת העיתונאים והודיע לציבור על ההגבלות החדשות, בהן ההנחיה שלא לקיים התקהלות של יותר מעשרים בני אדם