מספר החולים במצב קשה מוסיף לטפס, שני בני אדם נוספים נפטרו

1,231 בני אדם אובחנו עם קורונה ביממה שעברה, ומספר החולים הפעילים עבר את ה-15 אלף. מספר החולים שבמצב קשה מוסיף לעלות, ועומד על 118. מספר הנפטרים עומד על 346

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 11:02 יז בתמוז התשפ

מספר החולים במצב קשה מוסיף לטפס, שני בני אדם נוספים נפטרו
ארכיון, צילום: shutterstock

העקומה לא משתטחת. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ה') כי מספר הנדבקים בקורונה עומד נכון לעכשיו על 15,209 חולים פעילים. 118 מהם במצב קשה, עלייה של חמישה מאתמול, ומתוכם 41 מונשמים, עלייה של שניים מאז אמש. 

אתמול אובחנו בישראל 1,231 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 27,542 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. מספר המתים כתוצאה מהנגיף עלה בשניים מאז אמש, ועומד הבוקר על 46.

נתניהו על העצמאים שנפגעו במשבר הקורונהצילום: דוברות ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול בערב התייעצות עם שר הבריאות אדלשטיין וראש המל״ל בה דנו על נתוני התחלואה במוקדים שונים לקראת הכרזה על אזור מוגבל. ראש הממשלה הנחה לכנס את ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מיד בתום גיבוש ההמלצות הסופיות במשרד הבריאות.
אלו הערים שבהן הממשלה שוקלת סגר בדרגות שונות: מודיעין עילית מלא סגירת חינוך ישיבות וכוללים, רמלה מלא. בית שמש (שתי שכונות) סגירת חינוך מגיל 9 , כוללים וישיבות. לוד - הארכה +3 שכונות. ירושלים - 5 שכונות (רוממה,מעלות דפנה, קרית צ'אנז, רמות והר נוף. - חינוך מגיל 9 כוללים וישיבות) קרית מלאכי - 2 שכונות (אחוזת רותם ושכונת חב"ד, סגירת חינוך מגיל 9 כוללים וישיבות) בני ברק - סגירת חינוך כוללים וישיבות בכל העיר. אשדוד - הארכה.  רעננה - תגבור בדיקות למגעים בעקבות אירוע מסיבת תלמידים וסיוע לרשות.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון כתב הבוקר למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, כי תהיה זו טעות להטיל סגר על שכונות בעיר, והציע במקום לפנות חולים מהעיר למלוניות. אמש הוטל סגר לשבעה ימים על העיר ביתר עלית, בשל המספר הגבוה של הנדבקים בקורונה. הסגר הוטל על אף בקשות מצד ראש העירייה מאיר רובינשטיין, לפנות את החולים מהעיר כדי לצמצם את ההדבקה, במקום להטיל סגר שצפוי רק להגביר את ההדבקה בתוך העיר, מהצפופות בישראל.