דרמה: מנועי מסוק הרמטכ"ל כבו באוויר, בעקבות טעות אנוש

שני המנועים של מסוק ה'ינשוף', בו טס רא"ל אביב כוכבי טיסה שגרתית, מהכנסת בירושלים לאחד מבסיסי צה"ל, כבו באוויר בעקבות טעות אנוש, והמסוק הנמיך בצורה מסוכנת. דובר צה"ל: "האירוע מתוחקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 20:56 טז בתמוז התשפ

דרמה: מנועי מסוק הרמטכ"ל כבו באוויר, בעקבות טעות אנוש
מסוק מסוג 'ינשוף', בו טס הרמטכ"ל, צילום: עופר צידון, פלאש90

תקלה חמורה אירעה בשבוע שעבר במסוק הרמטכ"ל, אביב כוכבי. במהלך טיסה שגרתית ושני מנועיו כבו כשהיה באוויר; האירוע שהוגדר חמור מתוחקר בחיל האוויר. הסיפור פורסם הערב (ד') במהדורה המרכזית של חדשות 12.

על פי הדיווח, טעות של הטייסים כמעט גרמה לאסון כאשר תקלה חמורה התגלתה באחד משני מנועיו של מסוק הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, במהלך טיסה שגרתית ממשכן הכנסת לאחד מבסיסי צה"ל. 

אחד מהמנועים הפסיק לפעול אך הטייסים טעו, לא פעלו על פי הנהלים, וכיבו את המנוע היחיד שעבד. מסוק הינשוף החל לשקוע עד לגובה נמוך של מאה רגל (כ-30 מטרים מהקרקע). הטייסים הבינו שטעו והפעילו את המנוע ובכך הביאו לייצובו.

הרמטכל בהערכת מצב בעוצבת הבשן, לאחר התקיפה בסוריה (דו"צ)צילום:

אלא שאז על פי שיקול דעתם שלהם החליטו הטייסים להמשיך עם מנוע אחד בטיסה עד לבסיס תל נוף – מרחק של כעשר דקות אווירית ממשכן הכנסת. כעת מתקיים בחיל האוויר תחקיר של האירוע לבחינת כלל ההחלטות שהתקבלו במהלכו. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בשבוע שעבר, מסוק 'ינשוף' נחת בבסיס במרכז הארץ עקב תקלה טכנית. המסוק, שביצע טיסת תובלה בה טס הרמטכ"ל, נחת בשלום בבסיס ובמקומו הוזנק מסוק אחר שביצע את המשימה במלואה.
מדובר בתקלת טכנית במנוע שתופעלה על ידי אנשי הצוות. הפעולות המיידיות של הצוות אפשרו את תפעול התקלה בבטחה ובשום שלב לא היתה סכנה לנוסעים. 
האירוע מתוחקר".