המדינה על בקשת זדורוב למשפט חוזר: "הקלטה של הרצאה אינה ראייה"

המדינה הגיבה לבקשה שהגיש רומן זדורוב לביהמ"ש העליון, לצרף לבקשתו למשפט חוזר "ראייה" חדשה, בדמות הרצאה מקוונת בנושא רפואה משפטית שהעביר מנהל המכון לרפואה משפטית, לסטודנטים: "הקלטה של הרצאה" אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי  

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 14:24 טז בתמוז התשפ

המדינה על בקשת זדורוב למשפט חוזר: "הקלטה של הרצאה אינה ראייה"
זדורוב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (ד') את תגובת המדינה לבקשה שהגיש רומן זדורוב לביהמ"ש העליון, לצרף לבקשתו למשפט חוזר "ראייה" חדשה, בדמות הרצאה מקוונת בנושא רפואה משפטית שהעביר מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, לסטודנטים בחודש מאי האחרון.
 
בתגובה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נאמר כי "הקלטה של הרצאה" אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, וזאת בלי קשר לשאלה מי העביר את ההרצאה, ומה מומחיותו ומעמדו. המדינה מציינת שלא ניתן לקבל כראיה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. ״הקלטה של הרצאה" אינה "חוות דעת" של מומחה, וודאי שהיא אינה "חוות דעת" הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה.
 
כן מצורפת תגובת המדינה לבקשתו של זדורוב לשחררו לאלתר ממאסר, נוכח ה"ראיה" החדשה, משיבה המדינה כי הלכה למעשה אין מדובר ב"בקשה לשחרור", אלא בבקשה שביהמ"ש לא רק שיכריע בבקשה למשפט חוזר עצמה, אלא אף יקבע כי יש לזכות את זדורוב, ומשכך יש גם לשחררו כבר עתה, ולכך כמובן שלא ניתן להסכים.