העובדות הסוציאליות מפגינות בירושלים: "לשים סוף לחרפה"

עובדות סוציאליות מפגינות במספר צמתים ברחבי הארץ: "התעלמות האוצר היא התעלמות שוביניסטית", לדבריהן, אם היה מדובר בסקטור גברי, ההתייחסות היתה אחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 10:57 טז בתמוז התשפ

העובדות הסוציאליות מפגינות בירושלים: "לשים סוף לחרפה"
הפגנה בגשר המיתרים בירושלים, צילום: יח"צ

שביתת העובדים הסוציאליים נכנסה כאמור הבוקר ליומה השלישי. מאות מהם מפגינים הבוקר בכמה צמתים ברחבי הארץ במחאה על קריסת שירותי הרווחה וסירוב משרד האוצר לקיים משא ומתן על מנת לסיים את השביתה.

המחאה נערכת בגשר המיתרים בירושלים, צומת רגר בבאר שבע, בכניסה לאשקלון, צומת מחניים וצומת מת"ם בחיפה. "התעלמות האוצר היא התעלמות שוביניסטית. אנחנו נשים מוחלשות כלכלית, אז פקידי האוצר מתעלמים. עם סקטור גברי חזק - כבר מזמן היו מנהלים מו״מ רציני. אנחנו פונות לישראל כץ לעשות סוף לחרפה הזאת".

חברת הכנסת מרב מיכאלי השתתפה במחאה וטענה שהממשלה מקצצת בשירותי הרווחה ומפריטה אותם, ואז שולחת את העובדים הסוציאליים לתת תשובות בלי כסף, בלי פתרונות, בשכר רעב, חשופות לאלימות. זו לא תקלה או טעות, זאת מדיניות הרסנית והיא חייבת להשתנות עכשיו"

ח״כ בצלאל סמוטריץ' בהפגנת העובדות הסוציאליות בירושלים׳: אתן ואתם ניצבים מתחת לאלונקה לבד, לילות וימים מטפלים במאות של תיקים, שעות על גבי שעות, אני מכיר את זה גם מהמשפחה, אין יום, אין לילה, אין החתמת כרטיס, יש אחריות כבדה על הכתפיים, יש רגש, יש כאב גדול בלב, יש לקיחת אחריות על השכבות הכי חלשות של החברה הישראלית ואין גב, זאת הבעיה, אין גב, המשכורת הבאמת מעליבה שאתם מקבלים ומקבלות היא רק הסימפטום, ההתנערות ולחוסר הנכונות שלנו לקחת אחריות אמתית על החברה הישראלית.

מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה בהפגנה בירושלים: ״אסור לוותר להם ואסור לוותר עליכם, ולכן חיזקו ואימצו, אנחנו נעשה כל מה שניתן וכל מה שתרצו גם מאתנו לסייע לכם כי כולנו באותה חבילה, אז חיזקו ואימצו, ישר כוחכם״.