משרד הקליטה מעריך: רבע מיליון עולים חדשים בחמש השנים הקרובות

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושר האוצר ישראל כץ דנו בתוכנית החומש הלאומית לעלייה וקליטה לשנים 2020-2025: "הממשלה נערכת לקראת קליטת גלי עלייה גדולים של יהודים מכל רחבי העולם לישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 19:24 טו בתמוז התשפ

משרד הקליטה מעריך: רבע מיליון עולים חדשים בחמש השנים הקרובות
עולים חדשים לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

בצל משבר הקורונה, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושר האוצר ישראל כ״ץ נפגשו הבוקר (ג׳) ודנו בנושא תוכנית החומש לעלייה וקליטה 2020-2025  אותה גיבשה השרה וצפויה לעבור בממשלה בימים הקרובים. השרה הציגה  את תחזיות העלייה של יהודי התפוצות  בשנים הקרובות שצפויות לעלות דרמטית וכן התייחסה להשפעת משבר הקורונה המביא לעלייה חדה בפתיחת התיקים וההתעניינות  בקרב יהודי התפוצות המצריך ההיערכות ומוכנות ממשלתית ולאומית לשם כך.

השרים הסכימו כי ישנו חלון הזדמנויות לגלי עלייה משמעותיים שלא נראו בעשורים האחרונים ויש לעודד את הקהילות היהודיות להגיע לישראל. שר האוצר ישראל כ״ץ התייחס לתכנית החדשה: "נפגשתי הבוקר עם שרת העלייה והקליטה שהציגה בפני את תחזיות העלייה של יהודי התפוצות בשנים הקרובות. אני רואה חשיבות רבה בפעילות משרד העלייה והקליטה ומודע לרצון העז של יהדות התפוצות לעלות למדינת ישראל. ביחד עם משרד הקליטה נדון בנושא על מנת להמשיך את הפעילות וביתר שאת".
  
שרת העלייה והקליטה , ח"כ פנינה תמנו שטה סיפרה על התכנית: "הצפי לעליית יהודי התפוצות בשנים הקרובות בהתאם לתחזיות וההתעניינות בפתיחת תיקים הינן משמעותיות ודרמטיות.  יהודי התפוצות מבקשים לעלות למדינת ישראל ולהשתלב בחברה הישראלית ועלינו כממשלה להיערך לקליטתם המיטבית. אני מאוד שמחה ומברכת על הרצון הגובר לעלייה".

עוד הוסיפה השרה: "התוכנית תוגש בקרוב לממשלה והיא מהווה חזון וראיה מקיפה והוליסטית לצרכים השונים של העולים וכן את יעדי הממשלה לעלייה וקליטה. אני רואה בשר האוצר ישראל כץ  שותף בכיר ומלא המחויב לעלייה וקליטה של עולים חדשים ואין לי ספק  כי זה יבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה הקרוב."