הכי בטוח בסגר? 65.8% נדבקו בקורונה בבית

מפת ההידבקויות הכללית פורסמה וחשפה כי שני שלישים מהנדבקים נחשפו לנגיף דווקא בבית. 198 אנשים, מכלל הנדבקים, נחשפו לנגיף בבית כנסת ועוד פחות במרכזי הבילוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 07:41 טו בתמוז התשפ

הכי בטוח בסגר? 65.8% נדבקו בקורונה בבית
דווקא בבית נדבקים הכי הרבה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעוד שהממשלה ממשיכה את ההגבלות על המסעדות,  אולמות, מועדונים וברים, בתי כנסת,  חדרי כושר ובריכות שחייה בטענה כי דווקא שם קיימים נתוני הדבקה גבוהים. אלא שב"ישראל היום" נחשפו הנתונים של המרכז המחקר והמידע של הכנסת, ונראה  כי מרבית ההדבקות בקורונה דווקא לא מתרחשות במקומות הללו אלא דווקא בבית. אז האם דווקא סגר ישמור עלינו בטוחים?

על פי הנתונים 65.8% שהם כשני שלישים מהנדבקים נחשפו לנגיף בבית; 10.3% שהם כעשירית נחשפו בבתי ספר, ישיבות ואוניברסיטאות; 5.8% נחשפו לנגיף במוסד רפואי, 3.9% נחשפו במסגרת אירוע או כנס; 2.2% נחשפו בעת בביקור בבית כנסת, במספרים מדובר ב-198 נדבקים בלבד, כ־2% נחשפו במסגרת שהות במרכזים מסחריים או בחנויות. רק 1.8% נחשפו במקומות הבילוי. לגבי 8.2% צוין כי לא נחשפו ב"אף אחד מהנ"ל".

חשוב לציין כי למשרד הבריאות יש נתונים רק על שליש מסך הנדבקים בישראל, במספרים הנתונים הללו הם רק עבור 8,981 נדבקים בקורונה מתוך 30,749 נדבקים. אמש (ב') תקפה חברת הכנסת איילת שקד את החלטת הממשלה בדיוק על הנקודה הזו - של הגבלות על מקומות שלאו דווקא שם יש נתוני הדבקה גבוהים. בפתח נאומה במליאה אמרה: "ממשלת ישראל הנחיתה מכת מוות על אלפי העסקים בישראל ועל כל המסעדות, ולמה? ככשאלתי את נציג משרד הבריאות היום בוועדת חוקה האם יש נתונים על כמות הנדבקים במסעדות, הוא ענה לי שהוא 'לא יודע'. אז על בסיס מה אתם מקבלים החלטות?"