רפי פרץ עוקץ את החרדים: "כששומרים על הכללים - הסיכוי להדבקה יורד"

אחרי שסגירת הישיבות ירדה מסדר היום של הממשלה, בעקבות האיום של ח"כ משה גפני כי מפלגתו תפרוש מהממשלה, אומר השר לענייני ירושלים כי בישיבות הציוניות כמעט ולא נדבק אף תלמיד, בשל השמירה על ה'קפסולות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 12:18 יד בתמוז התשפ

רפי פרץ עוקץ את החרדים: "כששומרים על הכללים - הסיכוי להדבקה יורד"
הרב רפי פרץ , צילום: כיפה

הקרב על הישיבות. יו"ר סיעת דגל התורה, משה גפני, הודיע אמש לראש הממשלה כי אם יוחלט על סגירת הישיבות, במסגרת ההגבלות החוזרות בשל ההתפרצות החוזרת של נגיף הקורונה, הוא ימליץ לרבני 'דגל' לפרוש מהממשלה. קודם לכן דווח בחדשות 12 כי הדיון בסגירת הישיבות הורד מסדר היום של הממשלה, שדנה כעת בהגבלות החדשות, בשל הלחץ החרדי והאיום של ח"כ גפני.

מספר הנדבקים בקורונה עבר את ה-30 אלף - הממשלה תדון בהגבלות נוספות

יצוין כי בימים האחרונים, במקביל לגל ההדבקה בכלל המדינה, דווח על לא מעט ישיבות, המשתייכות למגזר החרדי, בהן התרחשה הדבקה בקורונה. בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק נדבקו כמחצית מתוך כ-400 תלמידי הישיבה, ואלה שנדבקו ממתינים עדיין לפינוי למלונות קורונה.

על רקע הדברים אומר השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, כי בישיבות הציוניות כמעט ולא נדבק אף תלמיד. בפוסט שפרסם שלח השר פרץ עקיצה מרומזת לכיוון החרדים, וכתב כי "כששומרים על הכללים הסיכוי להדבקה יורד משמעותית, זה הוכיח את עצמו בישיבות הציוניות. מתוך כ- 7,000 תלמידים בישיבות הציוניות (גבוהות והסדר), נדבקו אך ורק 13 תלמידים וסך הכל 103 תלמידים נמצאים בבידוד".

ישיבה חרדית. אילוסטרציה

ישיבה חרדית. אילוסטרציהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר פרץ התייחס למודל הקפסולות הנוהג בישיבות ההסדר ובישיבות הציוניות הגבוהות: "מודל הקפסולות שהפעלנו עוד בהיותי שר החינוך, הוכיח את עצמו", כתב. "בחודשיים האחרונים ביקרתי במוסדות אלו ונוכחתי לדעת שהשילוב של מודל הקפסולות עם הקפדה ושמירה הדוקה על כללי הריחוק, ההיגיינה וחבישת המסיכות שמרו על התלמידים מפני הדבקה".

יו"ר הבית היהודי הודיע כי ידרוש את המשך קיום הנוהל בישיבות: "אדרוש בממשלה להמשיך את מודל הקפסולות בישיבות הציוניות, אך עם זאת יש להגביר את האכיפה. ישיבות או כל מוסד חינוכי אחר שלא יעמדו בכללים צריכים להיקנס, ולהיסגר לאלתר".

בהמשך הבהיר ח"כ גפני את דבריו, ואמר כי ישיבות שלא פועלות על פי המתווה חייבות להיסגר: "חד משמעית אם יש ישיבה שיש בה הידבקות ולא עומדים בהנחיות - לסגור", אמר בדיון בוועדה. "פיקוח נפש דוחה הכל. אבל, אני נגד האמירה הכוללת הזאת "לסגור את הישיבות".בישיבת 'חברון' לא נדבק אחד. אני אביא לכם רשימה של ישיבות כאלה. 
אמרתי לרה"מ נתניהו אמש, מה נבקש מהקב"ה כדי למנוע את המגיפה אם לא יהיה לימוד תורה?! במקום שאפשר, במקום שאי אפשר שייסגרו. וכל התגובות האלה של יאיר לפיד בעניין הזה - קודם שילמד את מה שאמרתי".

כזכור בשבוע שעבר הודיעה ישיבת עתניאל כי ראש הישיבה, הרב בני קלמנזון, נדבק בנגיף, אך בשל מתווה הקפסולות הנוהג בישיבה, וההקפדה על הכללים, אף תלמיד בישיבה לא נאלץ להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לראש הישיבה.