בעקבות העלייה בתחלואה: חיילי צה"ל יצאו הביתה פעם ב-21 יום

בצה"ל ישנם 208 חולים מאומתים, וכ-5000 מבודדים. בעקבות העלייה החמורה במטה הכללי הוחלט על מספר שינויים: טקסים צבאים עד 50 וללא אורחים, עד 100 איש בחדרי האוכל, עצירת גיוס חיילים למילואים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 21:20 יג בתמוז התשפ

בעקבות העלייה בתחלואה: חיילי צה"ל יצאו הביתה פעם ב-21 יום
צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

המטה הכללי בצה"ל הוציא היום (א') מספר הנחיות חדשות לאחר העלייה בתחלואה בקרב החיילים. בהודעה רשמית שחשף דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, סיפר כי בצה"ל ישנם 208 חולים מאומתים, שרובם במצב קל, ועוד כ-5000 מבודדים. בעקבות כך הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר מספר שינויים בתפעול הצבא על מנת למנוע הדבקות נוספות ככל שניתן.

"לא יהיה כרגע עוצר יציאות", מיהר להבהיר דובר צה"ל, "אך יחד עם זאת לא רוצים לייצר יותר מדי מגע ביחדיות הלוחמות ולכן אנו עוברים ליציאות אחת ל-21 יום. נעדכן את החיילים בבית מה מותר ומה אסור, ונסכם בהמשך השבוע. בנוגע לאנשי הקבע - נותיר למפקד היחידה לקבוע את מודל היציאות שלהם".

עוד אמר: "לאור המצב נפקיד על מרחק שני מטר בין המשרתים, והגבלה של עד 10 אנשים בדיון התכנסיות בשטח סגור, ו-30 איש בשטח פתוח. טקסים יצומצו לעד 50 איש, ובחדרי האוכל יוכלו להתכנס עד 100 איש. תבוטל לחלוטין נוכחות אזרחית בטקסים הצבאיים, הורים גם לא ילוו את ילדיהם בעת הגיוס". עוד אמר כי ככל הנראה יוחלט על עצירת אימונים המילואים של המסגרות הגדולות מרמת הגדוד.

מוקדם יותר היום נודע כי מפקד סיירת מטכ"ל, אל"מ י' וסגנו, הכניסו עצמם לבידוד בשל זיהוי חולת קורונה ביחידה, ישהו בבידוד עד לקבלת תשובה לבדיקת קורונה שערכו. מדובר צה"ל נמסר: "באחת מיחידות אגף המודיעין זוהתה בשבוע שעבר חולת קורונה. על מנת למנוע הדבקה נוספת, הוכנסו לבידוד באופן יזום עשרות אנשי מפקדה המשרתים כתומכי לחימה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן