הפסיכומטרי נדחה. השר אלקין: "אין מניעה לקיים את הבחינה"

המרכז הארצי לבחינות והערכה הודיע על ביטול בחינת הפסיכומטריה הקרובה: "לצערנו נמנע מאיתנו בשלב זה לקיים בחינות במוסדות להשכלה גבוהה". השר להשכלה גבוהה בתגובה: "מקווה שזו לא פעולה מכוונת של ועד ראשי האוניברסיטאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 21:11 יג בתמוז התשפ

הפסיכומטרי נדחה. השר אלקין: "אין מניעה לקיים את הבחינה"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המרכז הארצי לבחינות והערכה הודיע היום (א') כי בחינת הפסיכומטרי של חודש יולי, שאמורה הייתה להתקיים בימים הקרובים, כמו גם מבחני אמי"ר ואמיר"ם באנגלית ובחינת יע"ל בעברית, נדחו למועד לא ידוע. בלשכת השר זאב אלקין, הממונה על ההשכלה הגבוהה, אומרים כי אין סיבה לדחייה הזו.

בהודעת המרכז הארצי לבחינות והערכה נאמר כי "בשל כניסתו לתוקף של צו בריאות העם האוסר על קיום בחינות פיזיות בקמפוסים בכל רחבי הארץ, ולנוכח העובדה שהמועצה להשכלה גבוהה עדיין לא כונסה כדי לדון בהחרגות לתקנות אלו, לצערנו נמנע מאיתנו בשלב זה לקיים בחינות במוסדות להשכלה גבוהה ואנו נאלצים לדחות את כל הבחינות, כולל הבחינה הפסיכומטרית בתנאים מותאמים למועמדים עם מוגבלות, שנקבעו לימים הקרובים".
עוד נאמר בהודעה כי "המרכז עושה את כל המאמצים האפשריים כדי למצוא פתרון, ובכלל זה בחינת אפשרות להחרגת הבחינות ובדיקת חלופות לקיומן בהמשך". 

בתגובה לדברים נמסר מלשכת השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, כי אין מניעה לקיים את הבחינות. בתגובה הלשכה שהובאה ב-ynet נאמר כי "אין מניעה לקיים את הבחינות הפסיכומטריות השבוע משום שאלה אינן נכללות בצו משרד הבריאות האוסר לקיים בפינות פרונטליות. יצוין, כי המרכז הארצי לבחינות והערכה הודיע בשבוע שעבר כי הבחינות יתקיימו כרגיל, והערב הודיעו באופן מפתיע כי לא יתקיימו בשל הצו האוסר על קיום בחינות פיזיות".

השר אלקין עצמו אמר ל-ynet כי הוא מקווה שלא מדובר בניסיון להפעיל לחץ פוליטי, כדי לבטל את ההגבלות על האוניברסיטאות. כזכור, ראשי האוניברסיטאות מחו בתוקף נגד ההחלטה להגביל את קיום הבחינות בקמפוסים, ולעבור לבחינות מהבית, בשל נגיף קורונה. אלקין אמר כי הוא "מצר על החלטה של המרכז הארצי לבחינות והערכה - מאל"ו לבטל את מבחני הפסיכומטרי מבלי שבדקו האם זה מתחייב מבחינה משפטית".

לדברי השר להשכלה גבוהה, "אני מקווה שזה נבע מטעות שתתוקן, ולא פעולה מכוונת של ועד ראשי האוניברסיטאות כדי להגביר את הלחץ על שר הבריאות ועלי כדי שנוותר על ההגנה על בריאות הסטודנטים ובני משפחותיהם באמצעות פגיעה בנבחני הפסיכומטרי.
אני קורא לראשי מוסדות לשים בצד את משחקי האגו הילדותיים ולהסדיר כמה שיותר מהר את מועדי המבחנים לכל הסטודנטים בהתאם לדרישות משרד הבריאות". סיים אלקין.