החלת הריבונות | מנכ"ל משרד הביטחון : "אין יכולת מעשית למהלך גורף"

מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, אלוף במיל' אודי אדם, טוען כי בימי משבר הקורונה אין יכולת מעשית למהלך של החלת ריבונות וטוען כי צריך לדבר עם האירופאים ועם הפלשתינים. לגבי ניהול משבר הקורונה: "משרד הביטחון יכול הכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 10:07 יג בתמוז התשפ

החלת הריבונות | מנכ"ל משרד הביטחון : "אין יכולת מעשית למהלך גורף"
אלוף במיל' אודי אדם מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האלוף במיל' אודי אדם, מנכ"ל משרד הביטחון בחמש השנים האחרונות, שסיים לפני מספר שבועות את תפקידו, מדבר על התמודדות המשרד עם משבר הקורונה, על הכהונה תחת ארבעה שרי ביטחון, ועל החלת הריבונות.

על התפשטות הנגיף בימים אלו, וה"גל השני" אמר אדם בראיון לישי שנרב: "כל הבעיות של משבר הקורונה מסתכמות בניהול. משרד הביטחון יכול הכל, פתרנו תוך חודש את בעיות הרכש הרפואי. אבל כדי למנוע מאבקי אגו בין המשרדים הצעתי להקים גוף חירום מקצועי לניהול משברים, לא יודע למה זה לא קרה"

לגבי תכנית המאה של טראמפ והחלת הריבונות טען אדם, "אני יודע על המפות ועל המהלך בערך את מה שאתה יודע... סיפוח פחות רלוונטי בימי הקורונה ואין יכולת מעשית למהלך גורף. צריך לדבר גם עם האירופאים ועם הפלסטינים עצמם".

לגבי פרשת ה"צוללות" והרכש הביטחוני באופן כללי אמר: "בתקופתי, מעולם לא התערבו לי מלמעלה מה לרכוש ומה לא. אני יכול להעיד שדברים נעשו לפחות עד כמה שאפשר לדעת ביושרה, יצאנו למכרזים חוץ ממקרים חריגים שהיתה עילה ללכת לספק יחיד".

לגבי סגירת התחנה הצבאית גלי צה"ל סיפר אדם, "ליברמן ביקש ממני להכין תוכנית איפה התחנה צריכה להיות. סברתי שהיא צריכה לעבור למשרד הביטחון עם חומת הפרדה שהשר לא יכול להשפיע, הגעתי למסקנה שלא נכון לתרבות הישראלית ולציבור הישראלי לקחת תחנה כזו ולסגור אותה. זה לא נכון גם לדמוקרטיה"

"ירדנו מזה בגלל נושאים פרוצדורליים ובעיות משפטיות ובסוף ההבנה שאם זה עובד לא צריך לגעת בזה. אני יכול להבין את הרמטכ"ל כי יש תוכניות בתחנה שיש להן כיוון מסוים - למשל התוכנית של ברדוגו היא תוכנית פוליטית, אמר אדם, וטען כי מדובר בתחושה שקיימת ב 4-5 שנים האחרונות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן