התפרצות קורונה בבני ברק: 140 חולים בישיבה

התפשטות הקורונה: בישיבת בית מתתיהו בבני ברק התגלו עד כה 140 בני אדם כחולי קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 09:07 יג בתמוז התשפ

התפרצות קורונה בבני ברק: 140 חולים בישיבה
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

האם הקורונה חוזרת להתפשט בבני ברק? במהלך סוף השבוע האחרון אובחנו למעלה מ-150 תלמידי הישיבה "בית מתתיהו" בבני ברק כחולים בנגיף הקורונה. הנהלת הישיבה מסרה כי 80 תלמידים פונו למלונית כפר תבור, שאר התלמידים החולים, כ- 60 , יפונו כבר הבוקר (א') למלונית אחרת. בישיבה לומדים יותר מ-500 תלמידים, כולם נשלחו לבידוד.

שכנים המתגוררים באזור סיפרו לישראל היום כי תושבי השכונה מקפידים מאוד על עטיית המסכות ועל שמירת ההנחיות, אבל בישיבה הזו יש בעיה טכנית שבמסגרתה התלמידים מפוזרים ברחבי השכונה ולכן קשה יותר להקפיד על נהלי הקפסולה. כמובן שאם מי מהם בחר שלא להיבדק זה חמור מאוד ועלול לגרום לתוצאות קשות.

נזכיר,וועדת הקורונה תתכנס היום לאשר את הגבלת מספר המשתתפים בבתי הכנסת ל- 50 איש. 

קודם כינוס הוועדה, תתכנס הממשלה בשעה 11:00 בכדי לדון האם ואיך להטיל הגבלות נוספות על ענף המסעדנות. כל החלטה שתתקבל בממשלה, תובא לאישור וועדה הקורונה. משרד האוצר תומך בהחמרת ההגבלות על המסעדות, מנגד משרד האוצר צפוי להתנגד ולהציע "תו סגול" מחמיר יותר.

ההחלטות שהתקבלו בממשלה וצפויות להיות מאושרות היום:

1. הגבלת התקהלויות: אולמות, ברים, מועדונים ובתי תפילה: עד 50 משתתפים. בכפוף לאישור ועדה בכנסת. החלטה שנכנסה לתוקף כבר ביום שישי: התקהלויות במקומות סגורים: עד 20 איש

2. הגברת האכיפה על ההתקהלויות ובמרחב הציבורי

3. תמיכה כלכלית נוספת למגזרים שיפגעו.

במהלך הצהרתו ביום חמישי, אמר ראש הממשלה: "אמרתי שסביר שבשגרת הקורונה נתנהג כמו נגינה על אקורדיון-פותחים את ההגבלות אבל גם מהדקים מעת לעת. מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון - כמה שפחות הדבקה, ולמנוע כמה שיותר פגיעה בכלכלה. אציג בימים הקרובים תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה - ערכת קורונה כלכלית".