ועדת הקורונה צפויה לאשר היום: עד 50 איש בבתי הכנסת

העליה בתחלואה בשבועות האחרונים הובילה את ראש הממשלה ושר הבריאות להודיע על הגבלות חדשות במשק. ועדת הקורונה צפויה לאשר היום את ההגבלות ולהכניסן לתוקף. בין ההגבלות: אולמות, ברים, מועדונים ובתי תפילה יוגבלו ל-50 משתתפים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/07/20 08:27 יג בתמוז התשפ

ועדת הקורונה צפויה לאשר היום: עד 50 איש בבתי הכנסת
צילום: Gershon Elinson/Flash90

1,535 חולים ו-4 מתים בסוף השבוע האחרון מנגיף הקורונה בישראל. היום (א') בשעה 13:00 תתכנס ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון ובהשתתפות סגן שר הבריאות יואב קיש, כדי לאשר את ההגבלות החדשות עליהן הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביום חמישי האחרון, ולהכניסן לתוקף.

קודם כינוס הוועדה, תתכנס הממשלה בשעה 11:00 בכדי לדון האם ואיך להטיל הגבלות נוספות על ענף המסעדנות. כל החלטה שתתקבל בממשלה, תובא לאישור וועדה הקורונה. משרד האוצר תומך בהחמרת ההגבלות על המסעדות, מנגד משרד האוצר צפוי להתנגד ולהציע "תו סגול" מחמיר יותר.

ההחלטות שהתקבלו בממשלה וצפויות להיות מאושרות היום:

1. הגבלת התקהלויות:
    ^ אולמות, ברים, מועדונים ובתי תפילה: עד 50 משתתפים. בכפוף לאישור ועדה בכנסת

    ^החלטה שנכנסה לתוקף כבר ביום שישי: התקהלויות במקומות סגורים: עד 20 איש

2. הגברת האכיפה על ההתקהלויות ובמרחב הציבורי

3. תמיכה כלכלית נוספת למגזרים שיפגעו.

במהלך הצהרתו ביום חמישי, אמר ראש הממשלה: "אמרתי שסביר שבשגרת הקורונה נתנהג כמו נגינה על אקורדיון-פותחים את ההגבלות אבל גם מהדקים מעת לעת. מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון - כמה שפחות הדבקה, ולמנוע כמה שיותר פגיעה בכלכלה. אציג בימים הקרובים תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה - ערכת קורונה כלכלית".