הממשלה אישרה: גלעד ארדן שגריר ישראל באו"ם

הממשלה התכנסה הבוקר לישיבתה השבועית, על הפרק , בין השאר, מינוי השר גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם. כפי שהוסכם במשא ומן הקואליציוני ארדן ישמש כשגריר ישראל באו"ם, והחל מינואר גם כשגריר בארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 08:16 יג בתמוז התשפ

הממשלה אישרה: גלעד ארדן שגריר ישראל באו"ם
השר גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארה"ב. נזכיר, ארדן היה אמור להיכנס לתפקידו כבר היום, כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני, והיה אמור להחליף את דני דנון, שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות.

לפי מספר דיווחים, ארדן דחה את יציאתו לתפקיד בשל משבר הקורונה והמצב הבריאותי בניו יורק, וכן הדאגה לילדיו ולמצב השורר במוסדות החינוך שם.

לאחר הבחירות בארצות הברית והחלפת הממשל בנובמבר, אמור ארדן לקבל גם את תפקיד שגריר ישראל בארצות הברית, ולהחליף בינואר 2021 את השגריר רון דרמר שיחזור ארצה. השר אופיר אקוניס יחליף את ארדן בתפקיד השר לפיתוח אזורי.

נזכיר כי השר ארדן, מבכירי הליכוד, ארדן נענה לפני חודשיים להצעת ראש הממשלה נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו״ם ושגריר ישראל בארצות הברית., זאת לאחר סירובו להצעות דומות בעבר. הפעם, כנראה בשל המצב הפוליטי, וההבנה כי לא יקבל תפקיד כבקשתו בממשלה, הסכים ארדן, אך התנה זאת בקבלת שני תפקידי השגריר, בארצות הברית ובאו"ם.

"אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות", אמר ארדן.

נתניהו הודה לשר ארדן ואמר שהוא מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל. ארדן ימשיך לכהן כשר בממשלה עד למינויו כשגריר על ידי הממשלה.

עם מינוי של ארדן לשגריר, יכנסו לתפקידם ח"כ אריאל קלנר וח"כ אסנת מארק, זאת לאחר התפטרותה של השרה ציפי חוטובלי, וכניסת החוק הנורווגי לתוקף.