דיווח בתקשורת הערבית: "הפיצוץ בנתנז - תקיפת סייבר ישראלית"

בעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" נטען כי ישראל אחראית לפיצוץ במפעל העשרת האורניום, על ידי חדירה למחשבים האחראים על וויסות הגז במקום. לעומת זאת, גורם מודיעיני טוען שמדובר במטען

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/20 10:26 יא בתמוז התשפ

דיווח בתקשורת הערבית: "הפיצוץ בנתנז - תקיפת סייבר ישראלית"
הפיצוץ באיראן, צילום: צילום מסך

מספר ימים אחרי הפיצוץ המסתורי ממזרח לטהרן, דיווחה אתמול (ה') התקשורת האיראנית על אירוע נוסף - במתקן להעשרת אורניום בנתנז שבמרכז המדינה. הבוקר (ו') נטען בעיתוי הכווייתי "אל-ג'רידה" כי ישראל עומדת מאחורי האירוע.

לפי הדיווח, מהעיתון שנחשב יחסית אמין, מדובר בתקיפת סייבר כנגד המחשבים המווסתים את מיכלי הגז המופעלים במתקן. התקיפה גרמה לפיצוץ ודווח כי טהרן איבדה 80% ממלאי גז UF6 הדרוש להעשרת אורניום.

מנגד, גורם מודיעיני במזרח התיכון העריך אמש כי "מטען נפץ שנשתל בתוך המפעל" הוא הגורם לפיצוץ. הגורם המודיעיני האנונימי העריך כי הפיצוץ "השמיד את רוב חלקי המתקן שמעל הקרקע". לדבריו, המפעל אחסן צנטריפוגות חדשות לפני הכנסתן לשימוש.

בתמונות שפורסמו על ידי סוכנויות זרות, ניתן לראות את ההרס הרב שנגרם למפעל, שלפי הדיווחים עסק בייצור צנטריפוגות מתקדמות. מספר שעות לאחר האירוע, לקח על על עצמו ארגון מקומי את האחריות לאירוע, וההערכה היתה, כאמור, שמדובר במטען נפץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן