מספר המתפללים יצומצם? "אבסורד"

משרד הבריאות דורש לקראת ישיבת קבינט הקורונה כי האולמות והברים יצמוצמו לעד 50 איש באולם, ושבתי הכנסת ל-20 מתפללים. הרב עמיחי אליהו על הדרישה: "הגבלת מספר המשתתפים בתפילה, פחות ממה שמותר בבר? אבסורד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 14:59 י בתמוז התשפ

מספר המתפללים יצומצם? "אבסורד"
בית כנסת באפרת, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

עקב קצב התחלואה הגדל, קבינט הקורונה יתכנס היום (ה') לפגישה נוספת וצפוי להטיל עוד הגבלות ולהכריז על "אזורים מוגבלים" נוספים. בין ההחלטות שצפויות לעבור הגבלות על כמות המשתתפים באירועים ומסעדות. משרד הבריאות ידרוש להגביל את מספר השוהים במסעדות ובברים ל-50 בני אדם, ובבתי תפילה ל-20 מתפללים בלבד.

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו יוצא נגד דרישת משרד הבריאות וקורא להם לחזור בהם: "הגבלת מספר המשתתפים המותרים בתפילה בבתי הכנסת לפחות ממה שמותר בבר, אירוע או כל מקום אחר הינה אבסורדית. בעיקר עקב כך שנתוני התחלואה מצביעים על כך שבתי הכנסת נמצאים בתחתית הרשימה של מקומות בהן היה אירוע של הדבקות בנגיף".

עוד הוסיף הרב אליהו: "לא יתכן שבתי הכנסת יוגבלו ביתר שאת בעוד שבשאר המקומות מבקשים להתיר ולהגביל פחות. הקהילתיות הינה דבר חשוב ביותר עבור אנשים ולרבים אף מהווה את סלע קיומם בייחוד בתקופה האחרונה בה נחשפנו לאתגרים חדשים".