ועדת ההיתרים: נתניהו לא יוכל לקבל סיוע כלכלי למשפטו, ויאלץ להחזיר את הכסף

הועדה שכפופה למבקר המדינה קיבלה את עמדת היועמ"ש ולא תדון בשנית בבקשתו של נתניהו למימון ההוצאות המשפטיות שלו. הועדה קבעה כי נתניהו יאלץ להחזיר 30 אלף דולר מבן דודו למיליקובסקי, אולם את הסכומים שניתנו למשפטה של שרה נתניהו, אין צורך להחזיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 14:47 י בתמוז התשפ

ועדת ההיתרים: נתניהו לא יוכל לקבל סיוע כלכלי למשפטו, ויאלץ להחזיר את הכסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאור עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כי נאסר על ראש הממשלה הממשלה לקבל מיליונים למימון הגנתו המשפטית בסך של עשרה מיליון שקלים, הבקשה לא תידון בשנית בוועדת ההיתרים. בנוסף הוחלט כי נתניהו יאלץ להחזיר את הסכומים שקיבל. 

במכתב שנשלח לפרקליטי נתניהו, ע"י מזכיר ועדת ההיתרים וראש מטה מבקר המדינה, עו"ד עדן ביזמן, ציין האחרון כי אמנם היועמ"ש לממשלה קבע שאין מניעה לראש הממשלה לקבל מימון להגנתו המשפטית ממר ספנסר פטרידג' בהיותו עד תביעה בכתב האישום, אולם גובה הסכום המבוקש, ובהתחשב בטיב הקשר בין ראש הממשלה לבין מר פרטרידג', אינו עומד בכללים לקבלת מתנה בהתאם לחוק המתנות. אשר על כן, הודיעה ועדת ההיתרים כי לא תוכל לדון בבקשה המונחת בפניה.

בעניין הכספים שקיבל בעבר ראש הממשלה מבן דודו, מר נתן מיליקובסקי, בהיקף של כ-300,000 דולר, קבעה הוועדה כי כ-30,000 דולר, אשר שימשו לייצוגו המשפטי של ראש הממשלה, יושבו על ידו למר מיליקובסקי. ביחס ליתר הסכום - היות ונמצא ע"י הוועדה כי הכספים שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה, הגב׳ שרה נתניהו, בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, הם אינם נדרשים להשבה. ביחס להחלטה זו, ציינה הוועדה כי הגב' נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן איננה כפופה ל"כללי אשר". לפיכך, סכומים ששולמו עבור ייצוגה המשפטי אין היא נדרשת להשיבם. 

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) מיהר להגיב להחלטת הוועדה: "אם הוועדה כנועה ליועמ"ש יש לבטלה. חבל שהוועדה נכנעה ליועץ משפטי שלא היה צריך אפילו לגעת בנושא הזה. בכובעו כתובע הוא מחליש את ההגנה, מסלף עובדות וקובע מותר ואסור בניגוד לדעתו שלו. החמור ביותר, זה שהוא משפר עמדות כדי לחזק את עמדתו בתיק 1000 שעל פי עמדתו הקודמת היה צריך לקרוס לחלוטין".