איראן: תקרית חשודה גרמה לנזק בבניין סמוך למתקן הגרעיני

הרשויות במדינה מדווחות כי האירוע התרחש השטח פתוח סמוך למתקן הגרעין, אך לא נגרם נזק למתקן העשרת האורניום עצמו וכי לא היו נפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 11:00 י בתמוז התשפ

איראן: תקרית חשודה גרמה לנזק בבניין סמוך למתקן הגרעיני
טילים איראניים. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הרשויות באיראן הודיעו הבוקר (ה') כי "תקרית" כלשהי גרמה נזק לבניין הנמצא בשלבי בנייה ליד המתקן הגרעיני בעיר נתנז, אך מסרו כי לא נגרם נזק למתקן העשרת האורניום עצמו וכי לא היו נפגעים.

המפעל בנתנז, המשתרע על פני 100,000 מ"ר הוא אחד ממתקני הגרעין האיראניים שנמצאים תחת מעקב של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם. לפני מספר שבועות הודיע מנהל מנהל מפעל העשרת האורניום כי ארצו הכפילה את קצב העשרת האורניום במתקן פי ארבעה. "מדובר במהלך קל מאוד עבורנו. המועצה הביטחונית העליונה אישרה את העלאת קצב העשרה פי ארבעה. איננו מחויבים עוד למגבלות שכלל הסכם הגרעין", צוטט מנהל מפעל ההעשרה בנתנז בהודעה של סוכנות הידיעות טסנים.

הדיווח על האירוע בנתנז באה כמעט שבוע אחרי הפיצוץ המסתורי שאירע ליד טהרן בשעת לילה מאוחרת. הפיצוץ ההוא, בהרי אלבורז, נחשף כשתושבי הבירה האיראנית דיווחו ברשתות החברתיות ששמעו רעש אדיר והעלו סרטונים שבהם נראה אור גדול בוהק באופק. זמן לא רב אחרי הפיצוץ הודתה איראן כי הפיצוץ אירע באזור בסיס פרצ'ין, בסיס ששימש בעבר את איראן לקידום תוכניות הגרעין והטילים שלה, אבל לטענתה היה זה בסך הכול פיצוץ של מצבור גז.