"אם בבני ברק לא ייבדקו הדבר יוביל לסגירת עולם התורה"

בבני ברק נרשם בימים האחרונים זינוק במספר החולים המאומתים בעיר. נראה כי במגזר החרדי מוותרים על בדיקות קורונה. סגן שר החינוך מאיר פורוש אמר היום: "האם מי שמרגיש לא טוב צריך להיבדק? - לא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/20 21:08 ט בתמוז התשפ

"אם בבני ברק לא ייבדקו הדבר יוביל לסגירת עולם התורה"
ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין ושר הבריאות יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90

מאז פרוץ הגל השני של נגיף הקורונה נראה כי בעיר בני ברק מאבדים שליטה על ההתפרצות והתחלואה הגבוהה. היום (ד') פורסם כי בישיבת "בית מתתיהו" ברחוב סלנט בעיר, אומתו כחולים בנגיף 47 תלמידים, כאשר 20 מתוכם נדבקו למרות שבכלל לא שהו במתחם הישיבה בתקופה האחרונה. 

תלמיד בישיבה סיפר כי הצוות הנחה: "אל תיבדקו כדי להימנע מבידוד". התלמיד הסביר: "בישיבה שלנו בית מתתיהו טכנית לא יכולים לעשות קפסולות, לכן היה מצב של פחד גדול מאוד בישיבה. בהתחלה הצוות הבין שהדבר הנכון לעשות הוא לטפל בבעיה בתוך הישיבה, כדי שלא יהיו בידודים. "בסופו של דבר 3 בחורים קיבלו הוראה מהצוות - 'אל תיבדקו'". 

גורם בכיר במערכת הבריאות מבהיר הערב לחדשות 12 כי בעקבות ההנחיה השקטה במגזר החרדי שלא ללכת להיבדק לקורונה עלול הדבר להוביל לסגירת עולם התורה. הגורם הבכיר הדגיש כי "מדובר בחוסר אחריות מוחלט שגובל בהפקרות". 

בעקבות הזינוק בנתוני התחלואה, החליטו בעירייה ובמשטרה לנקוט בשורה של צעדים. רחוב סלנט, הרחוב בו הישיבה ממוקמת, נחסם לחלוטין והוטל בו סגר מקומי אך הפתרון המסתמן כדי לעצור את ההתפרצות בישיבה הוא לפנות את כלל התלמידים ואנשי הצוות למלונית קורונה.  

על פי הנתונים במגזר החרדי אומתו בשבוע האחרון 637 חולי קורונה חדשים. בבני ברק – 273, בשכונות החרדיות באשדוד – 237, בבית שמש – 54, בבית"ר עילית – 51, במודיעין עילית – 31 ובאלעד – 27.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן