הפתעה: הפסיקו את ההתקשרות עם הרבנות - אך מעולם לא היתה כזו

מעדנייה בקריית אונו הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם הרבנות בעקבות המצב הכלכלי. לאחר הבהרת הרבנות המקומית- הסיפור שונה, מעולם לא היתה למעדנייה תעודת כשרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 12:16 ט בתמוז התשפ

הפתעה: הפסיקו את ההתקשרות עם הרבנות - אך מעולם לא היתה כזו
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מעדנייה בקריית אונו הודיעה שבעקבות המצב הכלכלי ומשבר הקורונה היא מסיימת את ההתקשרות עם הרבנות ופועלת ללא תעודת כשרות. "עקב שיקולים כלכליים אנו מודיעים בזאת על סיום ההתקשרות עם הרבנות ומעתה אנו פועלים ללא תעודת כשרות. כלל מוצרי הבשר כשרים. גבינות ללא כשרות רבנות יופרדו מהגבינות הכשרות. מבחר גדול של מוצרי מדף כשרים. אוכל מוכן בימי שיש מיוצר במטבח עם נאמן כשרות", נאמר במודעת העסק אותה צייץ יאיר שרקי בטוויטר.

למרבה ההפתעה, הודיעה המועצה הדתית קריית אונו, כי למעדנייה לא ניתנה כלל תעודת כשרות מטעם הרבנות, אף פעם. "מעולם לא היתה להם תעודה, ההתקשרות עם הרבנות היתה רק בהתחלה, שלא הסתיימה במתן תעודת כשרות", נמסר מטעם הרבנות המקומית.

במודעת ההבהרה של הרבנות בקרית אונו נכתב: "הם הבטיחו לתת כשרות לתבשילים שניתנים מחוץ לעיר, ולכן נתנו להם אישור זמני ליום- יומיים.  לפתע פתאום הם מודיעים שאינם יכולים לספק את הכשרות הדרושה ומפרסמים את ההודעה המטעה דלעיל. לפיכך על הציבור שומרי הכשרות לדעת, שאין משגיח במעדניה זו, וכל הנזקק למעדניה זו, שם יהבו בדברי בעל העסק, שהם לדבריהם כשרים, והם בעלי דבר, שנוגעים בדבר. ולצערנו, הם התחילו דרכם באונאה וגניבת דעת"

על המודעה חתומים הרב רצון ערוסי, רב העיר קרית אונו, והרב אליהו צוברי ראש מחלקת הכשרות בעיר.